Mijn vakantie picassa album, 287 fotoos. Samen met mijn vrouw op haar Fazer. Vertrokken met de autoslaaptrein vanuit Dusseldorf, uitgestapt in Innsbruck, dezelfde dag nog drie passen gereden en maandag zijn we weer terug gekomen met 2325 kilometers erbij.
Enjoy.
Knap man (en vrouw natuurlijk): mooie foto's (en de commentaar ook natuurlijk).
Wij hebben deze zomer de franse Alpen gedaan: leuk, maar dit lijkt me zeker zo leuk!
Misschien wat voor volgend jaar... Ga m'n vrouw je fotoalbum nog 'ns laten zien...
Grtz
Ed
Hehe Ed, ik neem aan (?) dat jij de Franse taal machtig bent. Wij hebben op onze terugweg door Frankrijk eigenlijk teveel moeten "strijden" met hotel-eigenaren en restaurant personeel om een slaapplaats of iets te eten te krijgen. Ze weigeren gewoon een andere taal te spreken/verstaan. Dat maakt ons verlangen voor meer Frankrijk-trips een stuk minder gemakkelijk. (Ik spreek trouwens vloeiend Engels en Duits).
Jammer, het land is prachtig, maar heeft maar -een- nadeel.....
Fantastisch leuke foto's, helemaal top!
De Dolomieten staan voor volgend jaar op de agenda, dat is dus meer dan de moeite waard.
Bedankt dat we van jullie foto's mogen meegenieten
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
FrenkieNL schreef: Ze weigeren gewoon een andere taal te spreken/verstaan. Dat maakt ons verlangen voor meer Frankrijk-trips een stuk minder gemakkelijk. (Ik spreek trouwens vloeiend Engels en Duits).
Jammer, het land is prachtig, maar heeft maar -een- nadeel.....
Fransmannen zijn gekend voor hun chauvinisme. Ze weigeren niet om een andere taal te spreken, ze kunnen gewoon geen andere taal. Waarom zouden ze ook ? Bijna iedereen probeert zich aan hen aan te passen. La langue de Molière, Monsieur, tout le monde doit connaître la langue de Molière. Dat is hun stelling. Vandaar het grote succes van 'allo allo', remember. Daar werdt serieus de draak met hen gestoken.
Wij zitten hier ook met zo'n probleem met de helft van de bevolking.
@Frenky: Dat is nou net het voordeel van " Belg dicht bij de taalgrens " te zijn.
En nee, de franse taal is niet zo 'n groot probleem, ik vind het zelfs een mooie taal!
(@FastLoe:En ja, heel wat Belgische dialecten vind ik eveneens onverstaanbaar (lijkt soms wel op jullie "Fries"), ook al heeft het "iets".)
Bij ons krijgen kinderen al spelenderwijs reeds vanaf de kleuterklas te maken met de franse taal.
Grtz
Ed
Mooie foto's Frenk! Ik kon m'n geplakte stickertje van vorig jaar niet meer terugvinden op de Timmelsjoch en de Stelvio , 'k vond persoonlijk de Timmelsjoch,Jaufenpas en het Kaunertal veel mooier dan de Stelvio. Wij hebben dit jaar ook de Franse Alpen gedaan, ook erg mooi maar jammer dat die Fransen zo weinig meewerken om je te begrijpen
als ze hier komen verwachten wij toch ook niet dat ze Nederlands kunnen praten?? Raar volkje maar mooi land!