Mijn ervaringen met de V-Strom adventure
Mijn ervaringen met de V-Strom adventure
He leek me handig om een nieuw topic te openen met verslagen van de V-Strom adventure.
In een zin: Het is een "once-in-a-lifetime" experience.
Dag 1: Ontvangst en lunch. Daarna rijden tot de avond met een stuk onverdhard. De V-Strom is met recht een Allroad. Deze dag verliep bij ons droog en probleemloos.
Dag 2: Hele mooie stuurweggetjes en een ongeloofgelijk stuk onverhard met o.a. hele vette oranje klei. Redelijk wat valpartijen, waarbij een deelnemer en zijn motor plotseling een 10-tal meters lager lag. Oorzaak, behalve het zeer zware terrein, was de regen.
Dag 3: Een hele mooie dag, met nog een kleine 20 kilometer onverhard. Dit Offroad stuk was een stuk gemakkelijker dan de vrijdag, maar voor de onervaren off-roader zwaar genoeg. Helaas ook weer veel regen, waardoor een deelnemer meende over de vangrails te moeten duiken.
Gids Tim en mecanichien waren de perfecte begeleiding. Defecte motorfietsen werden snel en vakkundig hersteld.
Zodra ik tijd en puf heb, zal ik wat meer info en foto's geven. We gaan de foto's via het net uitwisselen, dus ik zal zorgen dat geïnteresseerden ook wat foto's kunnen zien.
Samenvattend: Een schitterend evenment, dat ik nooit had willen missen, ook al von ik de offroad van dag 2 ontzettend zwaar.
Groeten,
Ton
In een zin: Het is een "once-in-a-lifetime" experience.
Dag 1: Ontvangst en lunch. Daarna rijden tot de avond met een stuk onverdhard. De V-Strom is met recht een Allroad. Deze dag verliep bij ons droog en probleemloos.
Dag 2: Hele mooie stuurweggetjes en een ongeloofgelijk stuk onverhard met o.a. hele vette oranje klei. Redelijk wat valpartijen, waarbij een deelnemer en zijn motor plotseling een 10-tal meters lager lag. Oorzaak, behalve het zeer zware terrein, was de regen.
Dag 3: Een hele mooie dag, met nog een kleine 20 kilometer onverhard. Dit Offroad stuk was een stuk gemakkelijker dan de vrijdag, maar voor de onervaren off-roader zwaar genoeg. Helaas ook weer veel regen, waardoor een deelnemer meende over de vangrails te moeten duiken.
Gids Tim en mecanichien waren de perfecte begeleiding. Defecte motorfietsen werden snel en vakkundig hersteld.
Zodra ik tijd en puf heb, zal ik wat meer info en foto's geven. We gaan de foto's via het net uitwisselen, dus ik zal zorgen dat geïnteresseerden ook wat foto's kunnen zien.
Samenvattend: Een schitterend evenment, dat ik nooit had willen missen, ook al von ik de offroad van dag 2 ontzettend zwaar.
Groeten,
Ton
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5152
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Mijn ervaringen met de V-Strom adventure
Hoi Ton,
Bedankt voor je kort maar krachtige impressie van jouw ervaring. Nu weten wij (Berkrod, Frank, VStromJopie, Joël en ik) waar we rekening mee moeten houden. Ben blij dat we onze motoren thuis kunnen laten en gebruik kunnen maken van 'leen fietsen'. Dit ga ik mijn Strom niet aandoen. Kan beter m'n crossmotor meenemen. (plak er wel een V-Strom sticker op, zou dat opvallen
)
Heb je nog problemen gehad op het vliegveld? Heb je je helm als handbagage meegenomen of in de koffer? Of heb je misschien nog enkele tips voor ons
. Ik ben benieuwd naar de foto's.
Ik heb er in ieder geval erg veel zin in.
Peter
Bedankt voor je kort maar krachtige impressie van jouw ervaring. Nu weten wij (Berkrod, Frank, VStromJopie, Joël en ik) waar we rekening mee moeten houden. Ben blij dat we onze motoren thuis kunnen laten en gebruik kunnen maken van 'leen fietsen'. Dit ga ik mijn Strom niet aandoen. Kan beter m'n crossmotor meenemen. (plak er wel een V-Strom sticker op, zou dat opvallen


Heb je nog problemen gehad op het vliegveld? Heb je je helm als handbagage meegenomen of in de koffer? Of heb je misschien nog enkele tips voor ons

Ik heb er in ieder geval erg veel zin in.
Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Re: Mijn ervaringen met de V-Strom adventure
Eeven wat tips:
Ik had de helm en motorpak in mijn (grote) koffer, evenals mijn motorschoenen. Ryanair is erg stipt met kilo's. Zodra je de 16 kg nadert, is het bijbetalen.
TIP 1: Doe je motorjas en motorschoenen aan tijdens de trip. Alle zware spullen in de handbagage.
Bij aankomst wordt er een pot gemaakt, van € 100,= per persoon voor lunches en brandstof, zodat alles gezamenlijk kan worden afgerekend. Wij konden hier alles uit betalen, behalve de laatste tankbeurt in Lloret de Mar.
TIP 2: Zorg voor minimaal € 100,= cash
Wij hadden in de Pyreneeën nogal wat slecht weer. Mijn papieren waren doorweekt, ondanks dat ze in mijn "waterdichte jas" zaten. Ook fotocamera's en mobieltjes vertoonden soms rare kuren.
TIP 3: Neem wat plastic zakjes mee voor papieren, mobieltjes en camera's.
Bij aankomst wordt een bedrag van € 250,= euro als borg gevraagd. Heb je een credit card, dan hoef je alleen je credit-card gegevens maar op te geven. Het formulier kan dan na afloop worden vernietigd.
TIP 4: Creditcard is erg handig
Het Offroad gedeelte is best pittig. Met name dag 2 was een zware opgave. Bij ons kwam de regen en hagel met bakken uit de hemel, waardoor het zeer glad werd op de klei. Bij ons kwamen wat valpartijen voor. Zolang als de schade niet te groot is (knikpperlichtje, pedaaltje) wordt er coulant omgegaan en zal je borg niet belast worden. Het moet natuurlijk niet te gek worden.
TIP 5: Als je gehecht bent aan je borg en "nee" zegt tegen het echte Adventure, vermijd dan (zeker bij regenval) het Offroad stuk van dag 2. Deze mogelijkheid wordt geboden. Heb je een beetje moed, doe het dan zeker, want de adrenaline stroomt door je lijf, als je een zwieper maakt langs de afgrond. Je bent ook trots op jezelf als het zonder stukken gelukt is (Bij mij was dat meer geluk dan wijsheid). Wij hadden op dit traject een stuk vier/vijf mensen gehad die een duikelingetje hebben gemaakt, waarvan eentje een aantal meters lager opstond van zijn Strom. Schade aan zowel mens als Strom bleek mee te vallen.
Er wordt gereden via een mooi systeem. Er wordt telkens iemand aangewezen om met een groen jack te rijden. Deze persoon rijdt als laatste. De gids rijdt een dusdanig tempo, dat na verloop van tijd slechts een of twee man blijven volgen (eerste dag is wat rustiger). Op elke afslag en rotonde wordt een plek aangewezen, waar de volger van de gids moet gaan staan. Als de groep uitgedund is tot één volger wordt er gewacht tot de groep compleet is. Het is geen straf om naar achteren te moeten, want je kunt weer in je eigen tempo naar voren in de groep rijden. Je krijgt geen lange rij met motoren achter elkaar, maar snelle en minder snelle groepjes, met daar tussenin wat losse rijders. Een perfect systeem op deze eenzame wegen.
TIP 6: Rijd je eigen tempo. Niemand heeft last van je als je langzaam rijdt, of juist heel snel. Het meeste leer je, door in rustige gebieden kort achter de gids te blijven en zijn lijnen te volgen. De gids die wij hadden (Martin) heeft zoveel ervaring, dat het een genot is achter hem te rijden, alleen soms is het frusterend dat hij alles met een hand doet (als training voor zichzelf).
Er zijn niet overdreven veel eet/drink stops. Er zitten vaak heel wat uurtjes tussen de uitgebreide stops.
TIP 7: Neem wat klein geld mee, om tijdens de tankstops een gekoeld flesje water of zo te kopen. Drinken kun je kopen bij de tankstations (zowel gekoeld als niet gekoeld).
Temperatuurverschillen kunnen groot zijn (net boven nul aan de top, tot misschien wel 30 graden in het Lloret).
TIP 8: Neem motorkleding mee voor verschillende weersomstandigheden (met name als je een kouwkleum bent)
Misschien is er nog iemand, die een hand gps mee kan nemen, omdat de tracks vast te leggen. Deze kunnen we dan misschien hier ter beschikking stellen. De zumo heeft maar batterijcapaciteit voor 4 uur, dus dat gaat niet lukken. Als ik het geweten had, had ik mijn GPSMap 60CS meegenomen, die 20 à 30 uur doet met de batterijen. De V-stroms hebben geen navigatie aan boord.
Als ik nog meer bedenk, dan post ik dat hier.
Mijn eerste foto's (met telefoon en natte lens). Er komen nog dfoto's van overige deelnemers.
Foto's Vstrom Adventure
Ik had de helm en motorpak in mijn (grote) koffer, evenals mijn motorschoenen. Ryanair is erg stipt met kilo's. Zodra je de 16 kg nadert, is het bijbetalen.
TIP 1: Doe je motorjas en motorschoenen aan tijdens de trip. Alle zware spullen in de handbagage.
Bij aankomst wordt er een pot gemaakt, van € 100,= per persoon voor lunches en brandstof, zodat alles gezamenlijk kan worden afgerekend. Wij konden hier alles uit betalen, behalve de laatste tankbeurt in Lloret de Mar.
TIP 2: Zorg voor minimaal € 100,= cash
Wij hadden in de Pyreneeën nogal wat slecht weer. Mijn papieren waren doorweekt, ondanks dat ze in mijn "waterdichte jas" zaten. Ook fotocamera's en mobieltjes vertoonden soms rare kuren.
TIP 3: Neem wat plastic zakjes mee voor papieren, mobieltjes en camera's.
Bij aankomst wordt een bedrag van € 250,= euro als borg gevraagd. Heb je een credit card, dan hoef je alleen je credit-card gegevens maar op te geven. Het formulier kan dan na afloop worden vernietigd.
TIP 4: Creditcard is erg handig
Het Offroad gedeelte is best pittig. Met name dag 2 was een zware opgave. Bij ons kwam de regen en hagel met bakken uit de hemel, waardoor het zeer glad werd op de klei. Bij ons kwamen wat valpartijen voor. Zolang als de schade niet te groot is (knikpperlichtje, pedaaltje) wordt er coulant omgegaan en zal je borg niet belast worden. Het moet natuurlijk niet te gek worden.
TIP 5: Als je gehecht bent aan je borg en "nee" zegt tegen het echte Adventure, vermijd dan (zeker bij regenval) het Offroad stuk van dag 2. Deze mogelijkheid wordt geboden. Heb je een beetje moed, doe het dan zeker, want de adrenaline stroomt door je lijf, als je een zwieper maakt langs de afgrond. Je bent ook trots op jezelf als het zonder stukken gelukt is (Bij mij was dat meer geluk dan wijsheid). Wij hadden op dit traject een stuk vier/vijf mensen gehad die een duikelingetje hebben gemaakt, waarvan eentje een aantal meters lager opstond van zijn Strom. Schade aan zowel mens als Strom bleek mee te vallen.
Er wordt gereden via een mooi systeem. Er wordt telkens iemand aangewezen om met een groen jack te rijden. Deze persoon rijdt als laatste. De gids rijdt een dusdanig tempo, dat na verloop van tijd slechts een of twee man blijven volgen (eerste dag is wat rustiger). Op elke afslag en rotonde wordt een plek aangewezen, waar de volger van de gids moet gaan staan. Als de groep uitgedund is tot één volger wordt er gewacht tot de groep compleet is. Het is geen straf om naar achteren te moeten, want je kunt weer in je eigen tempo naar voren in de groep rijden. Je krijgt geen lange rij met motoren achter elkaar, maar snelle en minder snelle groepjes, met daar tussenin wat losse rijders. Een perfect systeem op deze eenzame wegen.
TIP 6: Rijd je eigen tempo. Niemand heeft last van je als je langzaam rijdt, of juist heel snel. Het meeste leer je, door in rustige gebieden kort achter de gids te blijven en zijn lijnen te volgen. De gids die wij hadden (Martin) heeft zoveel ervaring, dat het een genot is achter hem te rijden, alleen soms is het frusterend dat hij alles met een hand doet (als training voor zichzelf).
Er zijn niet overdreven veel eet/drink stops. Er zitten vaak heel wat uurtjes tussen de uitgebreide stops.
TIP 7: Neem wat klein geld mee, om tijdens de tankstops een gekoeld flesje water of zo te kopen. Drinken kun je kopen bij de tankstations (zowel gekoeld als niet gekoeld).
Temperatuurverschillen kunnen groot zijn (net boven nul aan de top, tot misschien wel 30 graden in het Lloret).
TIP 8: Neem motorkleding mee voor verschillende weersomstandigheden (met name als je een kouwkleum bent)
Misschien is er nog iemand, die een hand gps mee kan nemen, omdat de tracks vast te leggen. Deze kunnen we dan misschien hier ter beschikking stellen. De zumo heeft maar batterijcapaciteit voor 4 uur, dus dat gaat niet lukken. Als ik het geweten had, had ik mijn GPSMap 60CS meegenomen, die 20 à 30 uur doet met de batterijen. De V-stroms hebben geen navigatie aan boord.
Als ik nog meer bedenk, dan post ik dat hier.
Mijn eerste foto's (met telefoon en natte lens). Er komen nog dfoto's van overige deelnemers.
Foto's Vstrom Adventure
- Stroompje
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 5179
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
- Woonplaats: Lunteren.
Re: Mijn ervaringen met de V-Strom adventure
Wauwwwwww......wat een avontuur
PS. topic verplaatst naar reisverslagen.


PS. topic verplaatst naar reisverslagen.
Greetings, Heleen.
Smiling all the way ...


Re: Mijn ervaringen met de V-Strom adventure
Ik kan niet editen in mijn vorige post.
Mooiere fotos fotos Jos en de Picasa site uit de vorige post is ook uitgebreid met foto's van Tonnie en Rien. Een andere fotosite is die van Paul, waarbij ook foto's zitten van iemand die een eindje naar beneden viel.
Mooiere fotos fotos Jos en de Picasa site uit de vorige post is ook uitgebreid met foto's van Tonnie en Rien. Een andere fotosite is die van Paul, waarbij ook foto's zitten van iemand die een eindje naar beneden viel.
Laatst gewijzigd door Tobo01 op di 09-06-2009, 19:39, 4 keer totaal gewijzigd.
Re: Mijn ervaringen met de V-Strom adventure
Wat een mooie fotoos !
Moet inderdaad wel een spektakelstuk zijn.
Hoop dat wij wat minder regen hebben... in September.
Dank voor je tips, zal dus toch een nieuw regenpak moeten aanschaffen.
Groet Johan
Moet inderdaad wel een spektakelstuk zijn.
Hoop dat wij wat minder regen hebben... in September.
Dank voor je tips, zal dus toch een nieuw regenpak moeten aanschaffen.

Groet Johan
Re: Mijn ervaringen met de V-Strom adventure
Ton schreef:
"als je een zwieper maakt langs de afgrond....."
Ik wil natuurlijk nog wel heelhuids retour, misschien toch maar een enkeltje op Ryan Air ?
"als je een zwieper maakt langs de afgrond....."
Ik wil natuurlijk nog wel heelhuids retour, misschien toch maar een enkeltje op Ryan Air ?

-
- DL1000 berijder
- Berichten: 475
- Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
- Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
- Woonplaats: België - Hasselt
Re: Mijn ervaringen met de V-Strom adventure
Veel mensen weten niet dat de buitenzakken van een waterdichte jas meestal niet waterdicht zijn. Enkel de zakken aan de binnenkant van de jas zijn dat wel. Dus even opletten welke spullen je in welke zak steekt bij regen! En bij aankoop goed opletten hoe het zit met de waterdichtheid van de zakken.Tobo01 schreef: Wij hadden in de Pyreneeën nogal wat slecht weer. Mijn papieren waren doorweekt, ondanks dat ze in mijn "waterdichte jas" zaten. Ook fotocamera's en mobieltjes vertoonden soms rare kuren.
Honi soit qui mal y pense!!
- Stroompje
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 5179
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
- Woonplaats: Lunteren.
Re: Mijn ervaringen met de V-Strom adventure


Greetings, Heleen.
Smiling all the way ...


Re: Mijn ervaringen met de V-Strom adventure
WAUWWWWW... wat een avontuur zeg, en wat een mooie foto's ervan.
Echt wel een belevenis die je nooit meer vergeet.
Echt wel een belevenis die je nooit meer vergeet.
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5152
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Mijn ervaringen met de V-Strom adventure
Ze heten niet voor niets "BUITEN' zakkenJoskestiller schreef:buitenzakken meestal niet waterdicht zijn.



HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
-
- DL1000 berijder
- Berichten: 475
- Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
- Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
- Woonplaats: België - Hasselt
Re: Mijn ervaringen met de V-Strom adventure
Jaja, ik weet het wel.... der zitten ook slimmerds tussen daar in het noorden!!Rhino VStrom schreef:Ze heten niet voor niets "BUITEN' zakkenJoskestiller schreef:buitenzakken meestal niet waterdicht zijn.Anders hadden ze wel "BINNEN" zakken geheten.
![]()

Honi soit qui mal y pense!!
- Frank
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 4263
- Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M5 (2025)
- Woonplaats: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: Mijn ervaringen met de V-Strom adventure
Bedankt voor de tips en verslag en foto's, Ton!
Als ik de foto's zie, krijg ik er steeds meer zin in, maar als ik de verhalen hoor, van 10 meter naar beneden storten, krijg ik zin om te annuleren...
Maar dat doe ik niet, we zien het wel en doen het heel voorzichtigjes...
Vraagje: Als ik mijn topkoffer meeneem naar Spanje, past ie dan op de Adventure-V-Strom?
Als ik de foto's zie, krijg ik er steeds meer zin in, maar als ik de verhalen hoor, van 10 meter naar beneden storten, krijg ik zin om te annuleren...

Maar dat doe ik niet, we zien het wel en doen het heel voorzichtigjes...
Vraagje: Als ik mijn topkoffer meeneem naar Spanje, past ie dan op de Adventure-V-Strom?
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0 | Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3
Suzuki V-STROM 1050DE 2025 M5| Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | BRIDGESTONE A41 |
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0 | Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3
Suzuki V-STROM 1050DE 2025 M5| Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | BRIDGESTONE A41 |
Re: Mijn ervaringen met de V-Strom adventure
Ziet er heel erg leuk uit, mooi verslag !
Re: Mijn ervaringen met de V-Strom adventure
Frank schreef:Vraagje: Als ik mijn topkoffer meeneem naar Spanje, past ie dan op de Adventure-V-Strom?
Je hoeft helemaal geen topkoffer mee te nemen (hij gaat ook niet passen). Er zit een tasje achterop, waarin je genoeg kwijt kunt. Er rijd een bus mee, die je af en toe ziet onderweg, die al je bagage vervoert.
Groeten,
Ton
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5152
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Mijn ervaringen met de V-Strom adventure
Jammer Frank, zul je toch je TEDDYBEREN thuis moeten latenTobo01 schreef:Frank schreef:Vraagje: Als ik mijn topkoffer meeneem naar Spanje, past ie dan op de Adventure-V-Strom?
Je hoeft helemaal geen topkoffer mee te nemen (hij gaat ook niet passen). Er zit een tasje achterop, waarin je genoeg kwijt kunt. Er rijd een bus mee, die je af en toe ziet onderweg, die al je bagage vervoert.
Groeten,
Ton

HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- Ppwm
- DL1000 berijder
- Berichten: 17
- Lid geworden op: do 11-10-2007, 10:33
- Mijn motor is een: DL1000A
- Woonplaats: Nieuwegein
- Contacteer:
Re: Mijn ervaringen met de V-Strom adventure
Helemaal met Ton eens... prima en echt avontuur.... en NIET overwegen te annuleren; je wordt nergens toe 'gedwongen'
2 mensen wilden liever niet het 2e-dag off road deel doen; zij kregen een prachtig alternatief over de weg - rechte stukken langer dan 30 meter kennen ze daar niet, dus das toch ook genieten - en daar wordt door de 'leiding' EN de reisgenoten absoluut niet moeilijk of flauw overgedaan... Maar eerlijk is eerlijk, je mist dan wel wat hoewel de kans dat je je borg helemaal terugkrijgt wel toeneemt
Verder in aansluiting op alle tips van Ton nog 4 van mij;
1. Er zit een prima tasje op het kofferrek voor je dagelijkse spullen.. Je maakt wel lange (motor)dagen en een snack of extra drinken is dan wel handig. En als er dan nog een fototoestel, regenbroek en warme/droge handschoenen mee moeten... Kortom; ik heb erg veel plezier gehad van mijn (magnetische) Suzuki-tanktas!
2. Zoals gezegd; (gelukkig) lange dagen; lunches zijn prima en op prachtige plekken, diner is ook goed maar hou er rekening mee dat je in Spanje niet voor 20:30, soms 21:00u aan tafel zit...
3. Mijn motormaat en ik zijn i.p.v. zondag op maandag teruggevlogen (Transavia). Maandag vliegen was een stuk goedkoper. Met het prijsverschil hebben we de overnachting in een eenvoudig maar prima hotel in Barcelona betaald... Voor zo'n 10 euro kun van vanuit LLoret (eerst even bus naar Planes) met de trein naar Barcelona. We hebben ons daar 'fietsend' nog een dag prima vermaakt! Prachtige, relaxte stad!
4. Zware spullen inderdaad 'aantrekken' en ik heb ervoor gekozen mijn helm (met winterhandschoenen enz. erin) als handbagage mee te nemen... Ik weet hoe er op luchthavens met ruimbagage wordt omgesprongen ...
Paul

2 mensen wilden liever niet het 2e-dag off road deel doen; zij kregen een prachtig alternatief over de weg - rechte stukken langer dan 30 meter kennen ze daar niet, dus das toch ook genieten - en daar wordt door de 'leiding' EN de reisgenoten absoluut niet moeilijk of flauw overgedaan... Maar eerlijk is eerlijk, je mist dan wel wat hoewel de kans dat je je borg helemaal terugkrijgt wel toeneemt

Verder in aansluiting op alle tips van Ton nog 4 van mij;
1. Er zit een prima tasje op het kofferrek voor je dagelijkse spullen.. Je maakt wel lange (motor)dagen en een snack of extra drinken is dan wel handig. En als er dan nog een fototoestel, regenbroek en warme/droge handschoenen mee moeten... Kortom; ik heb erg veel plezier gehad van mijn (magnetische) Suzuki-tanktas!
2. Zoals gezegd; (gelukkig) lange dagen; lunches zijn prima en op prachtige plekken, diner is ook goed maar hou er rekening mee dat je in Spanje niet voor 20:30, soms 21:00u aan tafel zit...
3. Mijn motormaat en ik zijn i.p.v. zondag op maandag teruggevlogen (Transavia). Maandag vliegen was een stuk goedkoper. Met het prijsverschil hebben we de overnachting in een eenvoudig maar prima hotel in Barcelona betaald... Voor zo'n 10 euro kun van vanuit LLoret (eerst even bus naar Planes) met de trein naar Barcelona. We hebben ons daar 'fietsend' nog een dag prima vermaakt! Prachtige, relaxte stad!
4. Zware spullen inderdaad 'aantrekken' en ik heb ervoor gekozen mijn helm (met winterhandschoenen enz. erin) als handbagage mee te nemen... Ik weet hoe er op luchthavens met ruimbagage wordt omgesprongen ...

Paul
-
- DL1000 berijder
- Berichten: 475
- Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
- Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
- Woonplaats: België - Hasselt
Re: Mijn ervaringen met de V-Strom adventure
Ik heb ergens in de wandelgangen van dit forum gehoord dat er zelfs mensen zijn die overwegen hun eigen zadel mee te nemen





Honi soit qui mal y pense!!
Re: Mijn ervaringen met de V-Strom adventure
Ga toch maar eens overwegen om de adventure te doen.
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1270
- Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
- Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
- Woonplaats: Assen
Re: Mijn ervaringen met de V-Strom adventure
ik heb net het vliegtuigje geboekt, dus ben er helemaal klaar voor!
nu alleen nog even geduld hebben..
nu alleen nog even geduld hebben..

Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5152
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Mijn ervaringen met de V-Strom adventure
Het Pyreneeën Avontuur, ‘n hele Adventure.
One-line inchecken, wat een genot. Niet wachten in de rij, maar gewoon doorlopen. Nu maar hopen dat er geen ‘toeters en bellen’ afgaan bij de controle. Nee gelukkig!, we mogen verder. Met de motorjas en laarzen aan, de helm in de handbagage, lopen we richting het vliegtuig dat ons naar Spanje zal brengen.

Na een kleine 2 uur, landen we, geheel volgens schema, om 12.40 uur op het vliegveld van Girona. Het is zonnig en 22 graden, dus dat ziet er goed uit. In de vertrekhal staat een man met een bordje ‘V-Strom Adventure’ ons op te wachten. Als we compleet zijn, gaan we per bus naar Loret de Mar. Daar staan de glimmende Suzuki DL650 Adventure op ons te wachten. Allemaal netjes op een rij.

We worden ontvangen door 3 mensen van de organisatie; Susana, Juan de gids en Tim de monteur. Tijdens de lunch krijg we uitleg over het verloop van deze Adventure trip. Na de nodige papieren te hebben ingevuld, trekken we onze motorkleding aan, stoppen wat persoonlijke spullen in de tailbag achter op de motor en het voor ons zo vertrouwde geluid, klinkt weer als muziek in de oren als we de motoren starten. Tenminste voor de DL650 rijders onder ons. Het avontuur gaat beginnen.

Donderdag 14.30 uur
We rijden van Loret de Mar helemaal binnendoor over 160 km kronkelende landweggetjes en mooie dorpjes naar het begin van de Pyreneeën in Vall du Nuria. Hier is het éérste adres waar we overnachten. Een goed hotel voorzien van al het nodige. Even opfrissen, omkleden en dan aan tafel. We kunnen een keuze maken uit diverse streekgerechten en laten ons adviseren door Tim de monteur. Hij weet tenslotte wat er op de kaart staat, want Spaans is niet onze sterkste kant. Na het eten nog een afzakkertje en dan snel naar bed. De volgende dag staat er weer een inspannende doch ontspannende rit van 290 Km te wachten. Moe maar voldaan val ik in Zzzzzzz…

Vrijdag:
Om 07.30 uur loopt de wekker af. Normaal blijf ik nog even liggen, maar nu sta ik snel op, douchen, omkleden en naar het gereedstaande ontbijt. De lucht van verse broodjes en koffie komen je al tegemoet. Om 09.00 uur vertrekken we voor de tweede dag richting de grens met Frankrijk en Andorra met erg mooie bergpassen zoals de Col de Puymorens en Pas de la Casa mountain. Vrije tijd en lunch in Andorra.

Na de lunch gaan we vanuit Andora over een oude smokkelaars route terug naar Spanje, 30 km Off- Road. Voor vele de éérste keer op een V-Strom Off-Road. Off-Road rijden gaat nog, maar dan ook nog gaan staan op je motor, was voor vele een beetje te veel van het goede. Ondanks de onervarenheid van de meeste, bracht iedereen het tot een goed einde. Het was een mooie route waar je geen mens tegenkwam.

Rond 19.00 uur kwamen we aan bij het hotel in Vall d’Aran.
Even opfrissen en lekker gaan eten. We hadden honger gekregen van al dat Off-Road rijden. Nog even nakletsen en weer lekker gaan slapen.
Zaterdag:
Na het uitgebreide ontbijt, vertrekken we rond 09.00 uur. We hebben een lange dag voor de boeg van 360 Km. Helaas was het Off-Road gedeelte afgelast i.v.m. het slechte weer. Dit keer worden Port de la Bonaigua en Port del Cantó doorkruist en rijden we door het Natuurpark van Cadi terug naar Lloret de Mar, waar we rond 19.00 uur aankwamen.

Na 500 bochten en 250 haarspeldbochten, waren we, mede door het slechte weer, toe aan een warme douche. Wat kan warm water dan ‘lekker’ zijn. Opgefrist, de haren in de plooi en weer droog achter de oren, konden we aan tafel om te genieten van ons ‘laatste avondmaal’

Omdat we zondag al erg vroeg (06.00 uur) uit de veren moesten voor de vlucht terug, zijn we maar niet de bloemen buiten gaan zetten in de stad. Ook de vermoeidheid na deze lange dag speelde mee.
Zondag;
Vroeg opstaan, inpakken, ontbijten en de bus in naar het vliegveld. Na een ieder “tot ziens” te hebben gewenst, stapte we in het vliegtuig, om na 2 uur weer te landen in Rotterdam.
Conclusie:
Mocht je ooit de mogelijkheid krijgen; DOEN!!!! Het was geweldig. Mooie routes, prachtig landschap, gezellige mensen, prima motor! En grandioze bochten.
Volgend jaar weer!!!!
One-line inchecken, wat een genot. Niet wachten in de rij, maar gewoon doorlopen. Nu maar hopen dat er geen ‘toeters en bellen’ afgaan bij de controle. Nee gelukkig!, we mogen verder. Met de motorjas en laarzen aan, de helm in de handbagage, lopen we richting het vliegtuig dat ons naar Spanje zal brengen.

Na een kleine 2 uur, landen we, geheel volgens schema, om 12.40 uur op het vliegveld van Girona. Het is zonnig en 22 graden, dus dat ziet er goed uit. In de vertrekhal staat een man met een bordje ‘V-Strom Adventure’ ons op te wachten. Als we compleet zijn, gaan we per bus naar Loret de Mar. Daar staan de glimmende Suzuki DL650 Adventure op ons te wachten. Allemaal netjes op een rij.

We worden ontvangen door 3 mensen van de organisatie; Susana, Juan de gids en Tim de monteur. Tijdens de lunch krijg we uitleg over het verloop van deze Adventure trip. Na de nodige papieren te hebben ingevuld, trekken we onze motorkleding aan, stoppen wat persoonlijke spullen in de tailbag achter op de motor en het voor ons zo vertrouwde geluid, klinkt weer als muziek in de oren als we de motoren starten. Tenminste voor de DL650 rijders onder ons. Het avontuur gaat beginnen.
Donderdag 14.30 uur
We rijden van Loret de Mar helemaal binnendoor over 160 km kronkelende landweggetjes en mooie dorpjes naar het begin van de Pyreneeën in Vall du Nuria. Hier is het éérste adres waar we overnachten. Een goed hotel voorzien van al het nodige. Even opfrissen, omkleden en dan aan tafel. We kunnen een keuze maken uit diverse streekgerechten en laten ons adviseren door Tim de monteur. Hij weet tenslotte wat er op de kaart staat, want Spaans is niet onze sterkste kant. Na het eten nog een afzakkertje en dan snel naar bed. De volgende dag staat er weer een inspannende doch ontspannende rit van 290 Km te wachten. Moe maar voldaan val ik in Zzzzzzz…
Vrijdag:
Om 07.30 uur loopt de wekker af. Normaal blijf ik nog even liggen, maar nu sta ik snel op, douchen, omkleden en naar het gereedstaande ontbijt. De lucht van verse broodjes en koffie komen je al tegemoet. Om 09.00 uur vertrekken we voor de tweede dag richting de grens met Frankrijk en Andorra met erg mooie bergpassen zoals de Col de Puymorens en Pas de la Casa mountain. Vrije tijd en lunch in Andorra.
Na de lunch gaan we vanuit Andora over een oude smokkelaars route terug naar Spanje, 30 km Off- Road. Voor vele de éérste keer op een V-Strom Off-Road. Off-Road rijden gaat nog, maar dan ook nog gaan staan op je motor, was voor vele een beetje te veel van het goede. Ondanks de onervarenheid van de meeste, bracht iedereen het tot een goed einde. Het was een mooie route waar je geen mens tegenkwam.
Rond 19.00 uur kwamen we aan bij het hotel in Vall d’Aran.
Even opfrissen en lekker gaan eten. We hadden honger gekregen van al dat Off-Road rijden. Nog even nakletsen en weer lekker gaan slapen.
Zaterdag:
Na het uitgebreide ontbijt, vertrekken we rond 09.00 uur. We hebben een lange dag voor de boeg van 360 Km. Helaas was het Off-Road gedeelte afgelast i.v.m. het slechte weer. Dit keer worden Port de la Bonaigua en Port del Cantó doorkruist en rijden we door het Natuurpark van Cadi terug naar Lloret de Mar, waar we rond 19.00 uur aankwamen.

Na 500 bochten en 250 haarspeldbochten, waren we, mede door het slechte weer, toe aan een warme douche. Wat kan warm water dan ‘lekker’ zijn. Opgefrist, de haren in de plooi en weer droog achter de oren, konden we aan tafel om te genieten van ons ‘laatste avondmaal’
Omdat we zondag al erg vroeg (06.00 uur) uit de veren moesten voor de vlucht terug, zijn we maar niet de bloemen buiten gaan zetten in de stad. Ook de vermoeidheid na deze lange dag speelde mee.
Zondag;
Vroeg opstaan, inpakken, ontbijten en de bus in naar het vliegveld. Na een ieder “tot ziens” te hebben gewenst, stapte we in het vliegtuig, om na 2 uur weer te landen in Rotterdam.
Conclusie:
Mocht je ooit de mogelijkheid krijgen; DOEN!!!! Het was geweldig. Mooie routes, prachtig landschap, gezellige mensen, prima motor! En grandioze bochten.
Volgend jaar weer!!!!
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Re: Mijn ervaringen met de V-Strom adventure
Hey Peter,
mooi verslag met mooie foto's! Slecht weer maakt het waarschijnlijk alleen maar avontuurlijker.
Wat zie ik nou? Heb jij jezelf in de moderatorsclub inge .... dingesd?
mooi verslag met mooie foto's! Slecht weer maakt het waarschijnlijk alleen maar avontuurlijker.
Wat zie ik nou? Heb jij jezelf in de moderatorsclub inge .... dingesd?
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5152
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Mijn ervaringen met de V-Strom adventure
Ja Ronald, het heeft heel wat steekpenningen (waren nog van Prins Bernhard) gekost, maar dan heb je ook wat.Diversion schreef;
Wat zie ik nou? Heb jij jezelf in de moderatorsclub inge .... dingesd?

HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Re: Mijn ervaringen met de V-Strom adventure
Peter !
Mooi verslag, kan ik me alleen maar helemaal bij aansluiten.
Prima ervaring en uitstekende organisatie.
Volgend jaar ben ik bang dat het mij niet gaat lukken aangezien dan de route 66 op de kalender staat....
Maar in 2011 ?
Grot Johan
Mooi verslag, kan ik me alleen maar helemaal bij aansluiten.
Prima ervaring en uitstekende organisatie.
Volgend jaar ben ik bang dat het mij niet gaat lukken aangezien dan de route 66 op de kalender staat....
Maar in 2011 ?
Grot Johan
Re: Mijn ervaringen met de V-Strom adventure
Zijn er nou bijna net zoveel moderatoren als forumledenRhino VStrom schreef: Ja Ronald, het heeft heel wat steekpenningen (waren nog van Prins Bernhard) gekost, maar dan heb je ook wat.



Grapje, veel plezier en succes, ik heb er alle vertrouwen in

Vervang je soms iemand of ben je een uitbreiding van het team?
- Frank
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 4263
- Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M5 (2025)
- Woonplaats: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: Mijn ervaringen met de V-Strom adventure
Mooi verslag Peter,
Alleen hebben we verschillende routes gereden? Want ik heb de eerste dag, de donderdag al Off-road gereden, voordat we in Ribes de Freser bij Vall de Nuria aankwamen.
De volgende dag, de vrijdag wilden er van de 13 er maar 3 off-road, de rest wilde op het asfalt blijven. Dit omdat het een beetje regende....
Weet je nog?
Alleen hebben we verschillende routes gereden? Want ik heb de eerste dag, de donderdag al Off-road gereden, voordat we in Ribes de Freser bij Vall de Nuria aankwamen.
De volgende dag, de vrijdag wilden er van de 13 er maar 3 off-road, de rest wilde op het asfalt blijven. Dit omdat het een beetje regende....

Weet je nog?
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0 | Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3
Suzuki V-STROM 1050DE 2025 M5| Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | BRIDGESTONE A41 |
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0 | Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3
Suzuki V-STROM 1050DE 2025 M5| Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | BRIDGESTONE A41 |
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5152
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Mijn ervaringen met de V-Strom adventure
"Ronald schreef;
Vervang je soms iemand of ben je een uitbreiding van het team?
Een keer het mededelingen-topic lezen, wil wel eens helpen. http://v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f=15&t=4877



@Frank; Ik wist het niet meer of het de éérste of tweede dag was. Maar zoals al eerder aangegeven " ik wordt ook een dagje ouder" (en nog wijzer



HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1270
- Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
- Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
- Woonplaats: Assen
Re: Mijn ervaringen met de V-Strom adventure
Goed verslag Peter!
Ik zat ook al te kijken: die offroad in de mist was op donderdagavond..
Ik zat ook al te kijken: die offroad in de mist was op donderdagavond..

Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5152
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Mijn ervaringen met de V-Strom adventure
Deze foto's kreeg ik net toegestuurd van een collega Strommer. Die wil ik jullie niet onthouden.
ER IS ER EEN JARIG HOERA, HOERA....

THE HORS WHISPERER (eindelijk een fatsoenlijk gesprek
)

ER IS ER EEN JARIG HOERA, HOERA....


THE HORS WHISPERER (eindelijk een fatsoenlijk gesprek

HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
-
- DL1000 berijder
- Berichten: 475
- Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
- Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
- Woonplaats: België - Hasselt
Re: Mijn ervaringen met de V-Strom adventure
Zoek de ezel op de laatste foto van Peter!!


Honi soit qui mal y pense!!
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5152
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Mijn ervaringen met de V-Strom adventure
Zal ik het maar verklappenJoskestiller schreef:Zoek de ezel op de laatste foto van Peter!!




HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- Frank
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 4263
- Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M5 (2025)
- Woonplaats: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: Mijn ervaringen met de V-Strom adventure
Ik heb ook een (klein) verslagje gemaakt op mijn weblog.
Met de routes gelogd op mijn gps-logger.
Ook heb ik de foto's (362 stuks) verzameld die ik van onze trip 17-20/09/09 heb ontvangen.
Klik hier!
Met de routes gelogd op mijn gps-logger.
Ook heb ik de foto's (362 stuks) verzameld die ik van onze trip 17-20/09/09 heb ontvangen.
Klik hier!
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0 | Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3
Suzuki V-STROM 1050DE 2025 M5| Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | BRIDGESTONE A41 |
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0 | Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3
Suzuki V-STROM 1050DE 2025 M5| Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | BRIDGESTONE A41 |