ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!
Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!
Ik ben op verzoek van NIMAG langs de dealer gegaan. Deze heeft foto's gemaakt, dus nu is het afwachten.
(en meneer, rijdt u ook in de winter?)
(en meneer, rijdt u ook in de winter?)
Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!
Dat ik alleen rij als het twee dagen droog is geweest en boven de 10 graden is en in juni, juli en augustus...........


Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!
Ik ben net gebeld door de dealer. NIMAG heeft de foto's bekeken en ze gaan er NIKS aan doen. De corrosieplekken zijn veroorzaakt door pekel en het doorrijden in de winter. Ik heb meteen gezegd dat ik het hier niet mee eens ben, daarbij aangegeven dat ik vind dat een motorfiets gedurende het hele jaar bereden moet kunnen worden zonder dit soort problemen. Aangegeven dat mijn auto dit soort problemen niet kent en ook onze vorige fiets, een bandit 600 van bouwjaar 1998 met 40.000 km dit soort problemen niet kende. Wel triest dat een nieuwer produkt zo slecht beschermd tegen roestvorming en nog triester dat een fabrikant dit niet beter fabriceert. Ook triest van NIMAG dat men zo omgaat met klanten, die over de motor zelf overigens wel tevreden zijn.
Door NIMAG wordt nog aangegeven dat dit soort problemen bij alle motorfietsen voorkomt waarmee doorgereden wordt!! Ja, dat is lekker makkelijk, zo kun je alles afschuiven. Wanneer het nog binnen de garantietermijn valt wordt er nog wel eens de hand over het hart gestreken, maar daarna is het over en uit.
Dit hoort er dus gewoon bij!!!



Ik zit er nu over te denken wat een volgende stap kan zijn; consumentenbond? Radar? Of heeft er iemand nog een beter idee
Door NIMAG wordt nog aangegeven dat dit soort problemen bij alle motorfietsen voorkomt waarmee doorgereden wordt!! Ja, dat is lekker makkelijk, zo kun je alles afschuiven. Wanneer het nog binnen de garantietermijn valt wordt er nog wel eens de hand over het hart gestreken, maar daarna is het over en uit.
Dit hoort er dus gewoon bij!!!



Ik zit er nu over te denken wat een volgende stap kan zijn; consumentenbond? Radar? Of heeft er iemand nog een beter idee
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7703
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!
Ik neem aan dat je dit hele topic al bent doorgeworsteld en ook het doodziek van roest topic. Dat geeft eigenlijk wel aan dat het vechten tegen de bierkaai is. En dan is niet eens alle roestschade veroorzaakt door pekel. Het hele verhaal is bekend in Japan en het enige waar Nimag mee kwam is een coulanceregeling in bepaalde gevallen. Door al het schrijven hier op het forum is het roestprobleem best aardig in de publiciteit gekomen, maar volgens Nimag bestaat het dus niet, of is het eigen schuld en gebrek aan preventief onderhoud of in een enkel geval is het binnen garantie een coulancegeval. In dat laatste geval moet je wel een welwillende dealer hebben die zich voor je inzet anders kun je het nog steeds vergeten. De V-Strom is een fijne motor maar de wijze waar Nimag en Suzuki met dit probleem omgaan is benedenmaats. Ik betwijfel of een stap naar Kassa o.i.d. zin heeft, maar je kunt het altijd proberen. Er staat leesvoer genoeg op dit forum over het onderwerp en foto's zat. En de topic starter heeft nog meer info voor je indien gewenst.
Suc6
Suc6


Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!
helaas .. gewoon nooit meer susuki... jammer maar helaas. je wordt er toch doodziek van!
Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!
Vandaag worden de foto's van mijn waterpomp gemailed naar Nimag via de dealer. Zeer kleine kans werd al gezegd, omdat er op de motor pekelaanslag te zien is. Ik heb zelf ook gemailed en via de dealer voor de 2e keer. Ik wacht af en hou jullie op de hoogte.
Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!
ik rij ook het hele jaar door maar had op de strom geen centje pekelschade. .. nooit beschermd maar 3 keer per week afspoelen.. nu op de kawa ook geen last!. vreemd tochKorsan schreef:Vandaag worden de foto's van mijn waterpomp gemailed naar Nimag via de dealer. Zeer kleine kans werd al gezegd, omdat er op de motor pekelaanslag te zien is. Ik heb zelf ook gemailed en via de dealer voor de 2e keer. Ik wacht af en hou jullie op de hoogte.
Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!
Hoe lang heb jij de motor gehad/gereden? Bij mij was er in het eerste jaar ook niks aan de hand. Het begon "toevallig" kort na verstrijken van de 2 jarige garantie periode.
Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!
het is misschien wel goed om op jullie Strom's ook deze plekken goed te bekijken. Een aantal vallen zo wel op, maar voor andere moet je wat meer "in" de motor kruipen


















Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!
Cor, ik kreeg vorige week een belletje van de dealer dat Nimag de waterpomp onder coulance vervangt. Dit betekent dat ik alleen de arbeidsloon moet betalen. Het onderdeel is nu besteld en ik moet wachten tot het binnen is. Ik weet niet wat de reden/argumenten zijn. De mail die ik in de cc zou krijgen schijnt niet aan te komen doordat mijn inbox vol zou zijn.
Mijn motor is van nov 2006 (model 2007). Volgens mij die van jou ook. Zou dit aan verhaal van dealer liggen en/of zijn inzet voor de klant?
Mijn motor is van nov 2006 (model 2007). Volgens mij die van jou ook. Zou dit aan verhaal van dealer liggen en/of zijn inzet voor de klant?
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5152
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!
Hoi Cor,
Zoals belooft heb ik je foto's naar de corrosiespecialist gestuurd. Zijn antwoord vindt je in je mailbox. Één ding kan ik wel verklappen; Dat verhaal van PEKEL E.D.
kan de dealer wel op z'n buik schrijven.
Peter
Zoals belooft heb ik je foto's naar de corrosiespecialist gestuurd. Zijn antwoord vindt je in je mailbox. Één ding kan ik wel verklappen; Dat verhaal van PEKEL E.D.

Op 11 van de 14 getoonde foto's zie ik corrosie alleen op lasverbindingen. Er is een definitie van goede lassen, die oa zegt dat de kwaliteit van de las gelijk moet zijn aan die van het basismateriaal. Dit geldt natuurlijk ook voor het gehele systeem (staal + coating).
Wordt vervolgtMaar corrosie op de lassen kan natuurlijk ernstiger zijn. Ik zou dat goed in de gaten houden en me ervan verzekeren dat er geen kritieke punten zijn.

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!
ik heb vorige week een mail gestuurd met foto's naar de dealer. Ook verzocht om een reactie. Maar tot nu toe heb ik geen mail terug gehad.
Ik denk inderdaad dat het van je dealer afhangt hoe er met de coulanceregeling wordt omgegaan, Korsan heeft wat dat betreft meer "geluk" gehad.
Ik denk inderdaad dat het van je dealer afhangt hoe er met de coulanceregeling wordt omgegaan, Korsan heeft wat dat betreft meer "geluk" gehad.
Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!
even een update; ik heb ondertussen ook een brief naar de dealer gestuurd en daarin aangegeven dat ik op de mail nog geen reactie heb gehad. Nogmaals het verhaal gedaan en erbij vermeld dat de motor op korte termijn in de werkplaats zou staan (ketting vervangen) zodat ze dan de mogelijkheid hadden om er nog eens goed naar te kijken (naar de corrosie uiteraard) Ook verzocht om dan een schriftelijke reactie te geven. Ik heb helaas niks mogen ontvangen............. 

Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!
Matig van ze... als ze niet eens de moeite nemen om even te reageren zou ik m'n motor daar ook niet meer in de werkplaats zetten!
Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!
Mocht er iemand zin hebben om wat te klussen:
http://link.marktplaats.nl/262461940
De fiets van Cor is hier heilig bij!
http://link.marktplaats.nl/262461940
De fiets van Cor is hier heilig bij!
Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!
Lieve hemel! Wat ziet dat ding eruit zegDgr schreef:Mocht er iemand zin hebben om wat te klussen:
http://link.marktplaats.nl/262461940
De fiets van Cor is hier heilig bij!

Ik wist overigens niet dat de ketting bruin was

Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!
Allemachtig
Dan valt die van mij nog reuze mee.

-
- DL650 berijder
- Berichten: 171
- Lid geworden op: za 21-02-2009, 18:13
- Mijn motor is een: DL650 L6
- Woonplaats: 't Stad
Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!
Het is dan ook een schademotor 
Meer schade dan motor volgens mij, maar goed

Meer schade dan motor volgens mij, maar goed

Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!
zeker gewassen met zoutzuur 

- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5152
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!
Als je dit ziet als V-Strom liefhebber, springen de tranen in je ogen.
Pekelschade
en GÉÉN onderhoud.


HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!
Rhino VStrom schreef:Als je dit ziet als V-Strom liefhebber, springen de tranen in je ogen.Pekelschade
en GÉÉN onderhoud.
Mijn brommer heeft er nu 2 winters op zitten en ziet er gelukkig iets anders uit
- Dyrck
- DL650 berijder
- Berichten: 1130
- Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
- Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
- Woonplaats: Almere
Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!
En dan er ook nog 3500 voor durven vragen 

Groeten;
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!
Heey iedereen,
Sinds drie weken ben ik in het bezit van een nieuwe 650 Black Rhino. Nu ben
ik het forum aan het door lezen en kwam dit topic tegen.
Afgelopen weekend viel mij op dat de middenbok waar hij niet de grond raakt
en de bouten waar de zijkoffers aan hangen roest plekjes vertonen
. Ik stond
ff te kijken gezien ik de 650 nog maar net heb en hij nog maar 950 km achter
de rug heeft. Eerlijk gezegd had ik dit nu nog niet verwacht.
Aangezien ik nog geen ervaren motorrijder ben is mijn vraag, zijn dit plaatsen
waar je het kan verwachten en hebben jullie tips qua onderhoud om roest
te “voorkomen”?
Alvast bedankt,
Elroy
Sinds drie weken ben ik in het bezit van een nieuwe 650 Black Rhino. Nu ben
ik het forum aan het door lezen en kwam dit topic tegen.
Afgelopen weekend viel mij op dat de middenbok waar hij niet de grond raakt
en de bouten waar de zijkoffers aan hangen roest plekjes vertonen

ff te kijken gezien ik de 650 nog maar net heb en hij nog maar 950 km achter
de rug heeft. Eerlijk gezegd had ik dit nu nog niet verwacht.
Aangezien ik nog geen ervaren motorrijder ben is mijn vraag, zijn dit plaatsen
waar je het kan verwachten en hebben jullie tips qua onderhoud om roest
te “voorkomen”?
Alvast bedankt,
Elroy
Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!
Hallo Elroy,Elroy schreef:Heey iedereen,
Sinds drie weken ben ik in het bezit van een nieuwe 650 Black Rhino. Nu ben
ik het forum aan het door lezen en kwam dit topic tegen.
Afgelopen weekend viel mij op dat de middenbok waar hij niet de grond raakt
en de bouten waar de zijkoffers aan hangen roest plekjes vertonen. Ik stond
ff te kijken gezien ik de 650 nog maar net heb en hij nog maar 950 km achter
de rug heeft. Eerlijk gezegd had ik dit nu nog niet verwacht.
Aangezien ik nog geen ervaren motorrijder ben is mijn vraag, zijn dit plaatsen
waar je het kan verwachten en hebben jullie tips qua onderhoud om roest
te “voorkomen”?
Alvast bedankt,
Elroy
Als je motor nu al roest heeft, gewoon naar je dealer gaan en de verroeste delen claimen onder garantie. Maar de middenbok komt met het opbokken in aanraking met de grond dus de lak gaat daar gewoon stuk.
Er is over onderhoud en de gevoelige plekken al een hoop geschreven volgens mij zelfs in dit topic. Het toverwoord om roest te voorkomen is Tectiel Superwax of Tectiel Amber.
groeten
Erik
Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!
Ik heb halverwege maart een nieuwe black rhino gekocht en inderdaad ik had de eerste week met regen al roest bij mijn bouten waar de zijkoffer aanhangt.
Maar gewoon een beetje schoonmaken (WD40) dan haal je bijna de helft weer weg.
En de middenbok is mij niet opgevallen ga ik vanavond even checken dan ga ik hem weer schoonmaken.
Elwin
Maar gewoon een beetje schoonmaken (WD40) dan haal je bijna de helft weer weg.
En de middenbok is mij niet opgevallen ga ik vanavond even checken dan ga ik hem weer schoonmaken.
Elwin

- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5152
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!
Elroy,
Zoals Erik al aangaf, moet je de roest bij het kofferrek claimen bij de dealer. Dit mag gewoon niet roesten. Deze punten zijn erg slecht behandeld. De dealer kan ze behandelen met blanke lak en paar doppen erop en klaar is Kees. Ik had op mijn BR K8 ook last van roest op het kofferrek. Is toen keurig onder garantie opgelost.
@Elwin: Ik zou voorzichtig omspringen met WD40. Het is een smeermiddel en géén antieroest. Smeer het zeker niet op je warme motorblok. ACF 50 is wel een afdoende Anti-roestmiddel.
Peter
Zoals Erik al aangaf, moet je de roest bij het kofferrek claimen bij de dealer. Dit mag gewoon niet roesten. Deze punten zijn erg slecht behandeld. De dealer kan ze behandelen met blanke lak en paar doppen erop en klaar is Kees. Ik had op mijn BR K8 ook last van roest op het kofferrek. Is toen keurig onder garantie opgelost.
@Elwin: Ik zou voorzichtig omspringen met WD40. Het is een smeermiddel en géén antieroest. Smeer het zeker niet op je warme motorblok. ACF 50 is wel een afdoende Anti-roestmiddel.
Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!
Bedankt voor de tip. Ik heb meteen even gegoogled en het is naar verwachting inderdaad beter dan wd40 maar ook duurder helaasRhino VStrom schreef:Elroy,
@Elwin: Ik zou voorzichtig omspringen met WD40. Het is een smeermiddel en géén antieroest. Smeer het zeker niet op je warme motorblok. ACF 50 is wel een afdoende Anti-roestmiddel.

Gebruik je het zelf ook, zou je het ook kunnen gebruiken met een Spuitflacon of lukt het alleen met een spuitbus?
Spuitflacon is dan wel goedkoper en kun je mooi bijvullen met een 4 liter can.
Nog een vraagje "Smeer het zeker niet op je warme motorblok" wat kan er dan gebeuren??
Elwin

- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5152
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!
Omdat ik de motor zelf uit de krat heb gehaald en helemaal uit elkaar moest, heb ik 'm gelijk helemaal ingespoten met ACF50. Een spuitflacon werkt ook, het is alleen iets schadelijker in gebruik.
Peter
Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!
Goedemorgen,
Aanstaande zaterdag gaat hij naar de dealer voor de 1000 beurt. Ik laat dan direct even naar de bouten
kijken en eventueel vervangen. Dat van de middenbok had ik idd wel verwacht omdat deze contact maakt
met ruwe ondergrond. Weten jullie of suzuki naar aanleiding van jullie contact op de recentere modelen
nog wijziginen / verbeteringen heeft door gevoerd qua roest vorming? Ik ben benieuwd aanstaande zaterdag
wat de reactie van de dealer zal zijn.
Groeten,
Elroy
Aanstaande zaterdag gaat hij naar de dealer voor de 1000 beurt. Ik laat dan direct even naar de bouten
kijken en eventueel vervangen. Dat van de middenbok had ik idd wel verwacht omdat deze contact maakt
met ruwe ondergrond. Weten jullie of suzuki naar aanleiding van jullie contact op de recentere modelen
nog wijziginen / verbeteringen heeft door gevoerd qua roest vorming? Ik ben benieuwd aanstaande zaterdag
wat de reactie van de dealer zal zijn.
Groeten,
Elroy
Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!
Ik heb eerder al gemeld dat er op mijn brief geen reactie is gekomen. Ik werd vorige week gebeld door de dealer en deze deed mij de mededeling dat hij na overleg met Nimag een nieuw deksel van de waterpomp, een nieuwe radiateurbeschermer, vervanging van 2 leidingen, nieuwe ABS ringen en wat spuitwerk mag doen. Daar word je toch een beetje
van!! De dealer doet zelf ook een duit in het zakje, waardoor het mij ook nog eens niks gaat kosten.
Daarna er gauw een goede roestbescherming overheen gooien, laat de winter maar komen. (alhoewel, dat laatste mag ook nog wel even een poos wachten!)

Daarna er gauw een goede roestbescherming overheen gooien, laat de winter maar komen. (alhoewel, dat laatste mag ook nog wel even een poos wachten!)
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5152
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!
Cor, ik ben blij dat er nu eindelijk eens schot in de zaak is gekomen. Zo zie je maar, soms valt het tegen en heel soms zit het mee. Ook mooi dat je je geld in je zakken kunt houden.Cor schreef:Ik heb eerder al gemeld dat er op mijn brief geen reactie is gekomen. Ik werd vorige week gebeld door de dealer en deze deed mij de mededeling dat hij na overleg met Nimag een nieuw deksel van de waterpomp, een nieuwe radiateurbeschermer, vervanging van 2 leidingen, nieuwe ABS ringen en wat spuitwerk mag doen. Daar word je toch een beetjevan!! De dealer doet zelf ook een duit in het zakje, waardoor het mij ook nog eens niks gaat kosten.
Daarna er gauw een goede roestbescherming overheen gooien, laat de winter maar komen. (alhoewel, dat laatste mag ook nog wel even een poos wachten!)
Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!
Ondanks zijn late reactie, toch netjes dat je dealer zijn verantwoordelijkheid neemt 

- Redhead
- DL650 berijder
- Berichten: 550
- Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
- Woonplaats: gem renkum
- Contacteer:
Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!
De roest die aan de standaard komt mag niet voorkomen aangezien het op een plaats zit waar de standaard niet mee op de grond komt.Elroy schreef:Heey iedereen,
Sinds drie weken ben ik in het bezit van een nieuwe 650 Black Rhino. Nu ben
ik het forum aan het door lezen en kwam dit topic tegen.
Afgelopen weekend viel mij op dat de middenbok waar hij niet de grond raakt
en de bouten waar de zijkoffers aan hangen roest plekjes vertonen. Ik stond
ff te kijken gezien ik de 650 nog maar net heb en hij nog maar 950 km achter
de rug heeft. Eerlijk gezegd had ik dit nu nog niet verwacht.
Aangezien ik nog geen ervaren motorrijder ben is mijn vraag, zijn dit plaatsen
waar je het kan verwachten en hebben jullie tips qua onderhoud om roest
te “voorkomen”?
Alvast bedankt,
Elroy

Mijn 650 is van 18 Juni en heeft ook veel roest aan de delen van de bagagedrager.
dit zal worden opgelost door de dealer. (motoport Zelhem)

gr. Martin
Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!
Er stonden een aantal onderdelen in backorder (worden die dan zoveel besteld dan??, ook roest?) maar volgende week is het zover. Zal ondertussen eens op zoek gaan naar een "extended fender" (zo heet dat toch?) Misschien niet heel fraai, maar wel functioneel. En een nieuw oliefilter kan ook geen kwaad, ook die is al aardig rot.
Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!
Wanneer is het eigenlijk een goed moment om de motoot winter klaar te gaan maken en de textyl uit het stof te trekken.
Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!
Een rotte oliefilter? Aiaiai,... dan hou ik mijn hart vast voor de verdere algemene toestand van de motor.Cor schreef:Er stonden een aantal onderdelen in backorder (worden die dan zoveel besteld dan??, ook roest?) maar volgende week is het zover. Zal ondertussen eens op zoek gaan naar een "extended fender" (zo heet dat toch?) Misschien niet heel fraai, maar wel functioneel. En een nieuw oliefilter kan ook geen kwaad, ook die is al aardig rot.
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5152
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!
Is deze misschien iets voor jeCor schreef;
Zal ondertussen eens op zoek gaan naar een "extended fender" (zo heet dat toch?)


Komt uit Griekenland. http://www.motoagora.com/ftero.html
Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- Schumi6627
- DL1000 berijder
- Berichten: 52
- Lid geworden op: do 25-06-2009, 11:22
- Mijn motor is een: DL1000
- Woonplaats: IJsselstein (UT)
Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!
Heb zelf (gelukkig) geen last van roest. Heb de motor ook pas net, maar de vorige eigenaar is volgens mij erg zuinig geweest 
Nu wil ik dit zelf ook zijn en ben wat gaan zoeken, wat nu goed te gebruiken is om roest te voorkomen.
Kwam vervolgens dus bij de onderstaande site terecht.
Die gast heeft wel een geinige test gedaan
(maar ook wel nuttig denk ik)
http://www.motorstophelder.nl/anti-corrosie/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu wil ik dit zelf ook zijn en ben wat gaan zoeken, wat nu goed te gebruiken is om roest te voorkomen.
Kwam vervolgens dus bij de onderstaande site terecht.
Die gast heeft wel een geinige test gedaan

http://www.motorstophelder.nl/anti-corrosie/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Waarom staat er 'Paneel buiten bedrijf' op het paneel boven de weg?
Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!
Maw Tectyl heerst boven alles uit 
Heb me laten vertellen dat als je het er weer goed af wilt hebben dat je dan het beste diesel kan gebruiken ????

Heb me laten vertellen dat als je het er weer goed af wilt hebben dat je dan het beste diesel kan gebruiken ????
Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!
Ik had met afgelopen winter mijn motoronderdelen beschermt met Eenzet Schutzwax :
http://www.eenzet.nl/automotive-shop_it ... d=201&g=32
Promotor uitgave nr.8 (ANWB) oktober 2005 schreef :
De Eenzet Schutzwax is getest en goed bevonden en kreeg als extra tekst mee: "1Z is de enige fabrikant die expliciet vermeldt dat het product ook op motorblokken gespoten mag worden"
Het is niet echt zoals tectyl , maar als het opgedroogd is , lijkt met net alsof er een kaarsvet laag over de delen zit.
Met afspuiten tussendoor gaat het ook niet snel weg .
Schoonmaken in het voorjaar deed ik met een afgeknipte verfkwast zodat de haren wat stugger zijn & Acrysol .
Acrysol is een goeie 'veilige ' ontvetter die ook op de lak gebruikt kan worden om stickerresten of asfalt weg te poetsen :
Ideale, snelle speciaalreiniger en siliconenverwijderaar voor nieuwe en gebruikte lakken. Voor spuiterijen, werkplaatsen en autopoetsbedrijven. Verwijdert probleemloos was, vet, olie, politoeren, lijmrestanten, bitumen, bodyschutz, nicotine, teer en spuitnevel. Verwijdert snel en doeltreffend evt. kitrestanten van plakruiten.http://www.eenzet.nl/automotive-proline ... d=117&g=23
http://www.eenzet.nl/automotive-shop_it ... d=201&g=32
Promotor uitgave nr.8 (ANWB) oktober 2005 schreef :
De Eenzet Schutzwax is getest en goed bevonden en kreeg als extra tekst mee: "1Z is de enige fabrikant die expliciet vermeldt dat het product ook op motorblokken gespoten mag worden"
Het is niet echt zoals tectyl , maar als het opgedroogd is , lijkt met net alsof er een kaarsvet laag over de delen zit.
Met afspuiten tussendoor gaat het ook niet snel weg .
Schoonmaken in het voorjaar deed ik met een afgeknipte verfkwast zodat de haren wat stugger zijn & Acrysol .
Acrysol is een goeie 'veilige ' ontvetter die ook op de lak gebruikt kan worden om stickerresten of asfalt weg te poetsen :
Ideale, snelle speciaalreiniger en siliconenverwijderaar voor nieuwe en gebruikte lakken. Voor spuiterijen, werkplaatsen en autopoetsbedrijven. Verwijdert probleemloos was, vet, olie, politoeren, lijmrestanten, bitumen, bodyschutz, nicotine, teer en spuitnevel. Verwijdert snel en doeltreffend evt. kitrestanten van plakruiten.http://www.eenzet.nl/automotive-proline ... d=117&g=23
- Schumi6627
- DL1000 berijder
- Berichten: 52
- Lid geworden op: do 25-06-2009, 11:22
- Mijn motor is een: DL1000
- Woonplaats: IJsselstein (UT)
Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!
Die 1Z schutzwax klinkt ook erg goed. En die is ook verkrijgbaar hier in de buurt (Utrecht). Moest dat denk ik deze winter maar eens proberen.
Eventueel ook makkelijk via internet te bestellen.
http://www.motozoom.nl (onder de afdeling onderhoudsmiddelen in de webshop)
Eventueel ook makkelijk via internet te bestellen.
http://www.motozoom.nl (onder de afdeling onderhoudsmiddelen in de webshop)
Waarom staat er 'Paneel buiten bedrijf' op het paneel boven de weg?
Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!
Schumi6627 schreef:Die 1Z schutzwax klinkt ook erg goed. En die is ook verkrijgbaar hier in de buurt
Hier in de buurt is hij ook heel goed te verkrijgen , ik heb zelfs delivery service .
Mijn kameraad is vertegenwoordiger bij Eenzet & ik moet helaas best vaak proefkonijn spelen voor hem .



- Schumi6627
- DL1000 berijder
- Berichten: 52
- Lid geworden op: do 25-06-2009, 11:22
- Mijn motor is een: DL1000
- Woonplaats: IJsselstein (UT)
Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!
Vervelend zeg als je dat soort producten moet uitproberenM.A.D schreef: Mijn kameraad is vertegenwoordiger bij Eenzet & ik moet helaas best vaak proefkonijn spelen voor hem .![]()
![]()

Ik hoor ook wel regelmatig dat dit soort producten goed beschermen, maar na de winter lastig te verwijderen zijn.
1Z schijnt daar ook weer speciaal spul voor te hebben zodat je niet de hele dag aan het schrobben bent, om het spul weer te verwijderen.
(of met een afgeknipte kwast, zoals eerder genoemd.)
Klopt dat? Werkt dat schoonmaakspul ook zoals de beschrijving doet beloven?
Waarom staat er 'Paneel buiten bedrijf' op het paneel boven de weg?
Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!
Schumi6627 schreef:
Vervelend zeg als je dat soort producten moet uitproberen![]()
Ik hoor ook wel regelmatig dat dit soort producten goed beschermen, maar na de winter lastig te verwijderen zijn.
1Z schijnt daar ook weer speciaal spul voor te hebben zodat je niet de hele dag aan het schrobben bent, om het spul weer te verwijderen.
Ik zweer bij ACRYSOL ook van 1zet
Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!
Ga je dat nu ook doen bij je nieuwe rooie scootmobielM.A.D schreef:Schumi6627 schreef:
Vervelend zeg als je dat soort producten moet uitproberen![]()
Ik hoor ook wel regelmatig dat dit soort producten goed beschermen, maar na de winter lastig te verwijderen zijn.
1Z schijnt daar ook weer speciaal spul voor te hebben zodat je niet de hele dag aan het schrobben bent, om het spul weer te verwijderen.
Ik zweer bij ACRYSOL ook van 1zet

Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!
Jokapo schreef:Ga je dat nu ook doen bij je nieuwe rooie scootmobielM.A.D schreef:Schumi6627 schreef:
Vervelend zeg als je dat soort producten moet uitproberen![]()
Ik hoor ook wel regelmatig dat dit soort producten goed beschermen, maar na de winter lastig te verwijderen zijn.
1Z schijnt daar ook weer speciaal spul voor te hebben zodat je niet de hele dag aan het schrobben bent, om het spul weer te verwijderen.
Ik zweer bij ACRYSOL ook van 1zet
Ja Echt !!
Toevallig heb ik vandaag de helmbak onder het zadel verwijderd , om schutzwax aan de binnenkant van het plaatwerk & bovenkant van het motorblokkie alvast te beschermen.
Ik wist bij aanschaf nog helemaal niet dat ik echt metelen plaatwerk heb , en geen kunststof kappenrommel .
Beter bij voorbaat beschermen als achteraf aanslag of roest bijwerken. Zelfs bij een Vespa .... toch ?
Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!
Vorig jaar (oktober) is er onder coulance een nieuw deksel van de waterpomp geplaatst. Gisteren het blok schoongemaakt en wat blijkt..... daar zitten ook al weer blaasjes op!!!!!!!! Waar wordt dat dan van gemaakt?????
Hebben meer Vstrommers daar last van?
Hebben meer Vstrommers daar last van?
Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!
Damn het houdt niet op voor je.......