We verruimen dat jaar onze blik naar het oosten, want er gaat toch niets boven .....?
Zet de datum alvast maar in je agenda.
Zoals gebruikelijk zie je de belangrijke mededelingen tzt in deze eerste aankondiging verschijnen.
Petra en Kermit (nog steeds beide op de clubfiets)

Een kleine 200 kms over friese en groninger wegen. Terpen, wierden, weilanden, dijken, waddenzee en vooral veel bochtjes.
Vertrek vanaf Motodrome in Burgum. De formule ongeveer dezelfde als de vorige jaren. We proberen weer wat nieuwe stukjes uit.
De route kan van te voren toegestuurd worden in mapsource-formaat, maar misschien kun je beter achter iemand aanrijden.
Het blijft een spontaan gebeuren en geen georganiseerde rit.
O ja: het treffen is wel afhankelijk van redelijke weersomstandigheden. En het is ook de bedoeling dat ook onervaren rijders op de Vstrom mee kunnen komen.
Meld je hier aan bij: 25 april 2009: Noorderstroomtreffen in Burgum
Dit 1e item wordt later aangevuld met practische info over vertrektijden en dergelijke.
net als vorig jaar: (Frieslandstroom het droomtreffen) willen petra en ik op deze zaterdag de mooiste weggetjes in friesland gaan verkennen. iedereen die mee wil rijden, maar bij voorkeur op een vstrom, is welkom. vanwege de juridische aansprakelijkheid wordt het geen georganiseerde toerrit, maar een spontaan treffen, waarna een aantal motorfietsen toevallig achter iemand aan rijdt. je kunt zelf een groep formeren, alleen rijden, of kiezen achter iemand aan te rijden. iedereen blijft dus volledig verantwoordelijk voor zijn eigen veiligheid.
RIJAANWIJZINGEN:
let vooral op het afstand houden: de rijder voor je kan bij het aansnijden van bochten zijn plaats op de weg veranderen. de rijder voor je kan besluiten ander verkeer voor te laten gaan terwijl jij van plan bent door te rijden: let dus goed op je voorganger EN het overige verkeer. we rijden in landbouwgebied, houd dus ten allen tijde rekening met troep op de weg.
hoewel er bijna geen stoplichten in de route opgenomen zijn, is het in theorie toch mogelijk dat een groep in tweeën breekt. het is dan de bedoeling dat laatste rijder van de eerste groep de achtergebleven groep opwacht bij de eerstvolgende kruising of rotonde waar niet rechtdoor gereden wordt. in een grote groep wordt achterin doorgaans het hardst gereden ivm het zgn harmonica-effect.
baksteenrijden:
je rijdt niet recht achter je voorganger, maar schuin erachter. dit geeft je een langere remweg en dus meer veiligheid. houd er nogmaals rekening mee dat je voorganger van plaats op de weg wisselt, dus houd voldoende afstand.
het friese platteland heeft veel ruimte, er is dus geen reden om dicht op elkaar te zitten. als we een deel van de groep kwijt raken, dan wachten we gewoon even.
we proberen de mooiste stukjes van de afgelopen jaren erin te laten, maar wel variatie aan te brengen. waarschijnlijk wordt de afstand wel wat langer. en natuurlijk zoeken we een route zonder verkeerslichten en gatso's.
we houden het tempo aantrekkelijk voor beginnende en gevorderde rijders.
oja: bij regen, storm en pekel rijden we niet. en we zullen 2 keer tijd uittrekken voor een tank/plas/rookpauze.
vanaf 10 uur 's ochtends zijn wij aanwezig bij Jarno in Motodrome Burgum (Bergum), waar we een uurtje of zo besteden aan koffiedrinken, kennismaken. zelf zou ik graag ca 11 uur willen vertrekken.
de locatie kun je vinden op http://www.motodrome.nl" onclick="window.open(this.href);return false; . In friesland (fryslân) zijn de wegborden meestal friestalig (frysktalich), maar vind je op de kaart de nederlandse benaming. in burgum kun je een geprinte routeaanwijzing krijgen, en als je niet zolang kan wachten dan stuur ik je de tocht desgevraagd in mapsource formaat toe. (emailadres vereist)
Stuur hiervoor even een pb-tje naar met toe met je email adres.
