Secundaire gaskleppen verwijderen
Lijkt mij onzin, als je niet meer als inderdaad de kleppen verwijderd te hebben, heeft het daar niets mee te maken.
Wel als je e.v.t. aan de servo instelling bent geweest, maar ik neem aan dat je alleen de ronde plaatjes verwijderd hebt ?
Als je oliepijl en je koelvloeistof op niveau hebt staan heeft F1 een andere oorzaak. Je kunt nog even je temperatuur in de gaten houden, je weet wel maar kan niet weten.
Ik rij al enkele duizenden kilometers zo en heb geen enkel probleem.
Wel als je e.v.t. aan de servo instelling bent geweest, maar ik neem aan dat je alleen de ronde plaatjes verwijderd hebt ?
Als je oliepijl en je koelvloeistof op niveau hebt staan heeft F1 een andere oorzaak. Je kunt nog even je temperatuur in de gaten houden, je weet wel maar kan niet weten.
Ik rij al enkele duizenden kilometers zo en heb geen enkel probleem.
andere motor...
op aanraden giovanni testcentrum in Goes secundaire kleppen eruit, ander voortandwiel met 1 tandje minder en een K&N-luchtfilter.
vanmiddag proefritke gemaakt.
dit is nu dus een totaal andere motor om te rijden: meer trekkracht onderin en vooral veel soepeler onderin, zelfs bij de 2800 toeren. ik heb het geprobeerd en inderdaad: je kunt haast elke bocht in de 3 nemen.
dit is toch de bedoeling met een tweecilinder?
over de negatieve kanten weet ik nog niets: verbruik??
verder lijkt het net alsof de kilometerteller verkeerd aanwijst, ik rijd steeds te snel.

vanmiddag proefritke gemaakt.
dit is nu dus een totaal andere motor om te rijden: meer trekkracht onderin en vooral veel soepeler onderin, zelfs bij de 2800 toeren. ik heb het geprobeerd en inderdaad: je kunt haast elke bocht in de 3 nemen.
dit is toch de bedoeling met een tweecilinder?
over de negatieve kanten weet ik nog niets: verbruik??
verder lijkt het net alsof de kilometerteller verkeerd aanwijst, ik rijd steeds te snel.

Re: andere motor...
Klopt, je hebt de overbrengingsverhoudingen gewijzigd en nukermit schreef: verder lijkt het net alsof de kilometerteller verkeerd aanwijst, ik rijd steeds te snel.
zal de snelheidsmeter nog meer afwijken dan bij de
standaard overbrengingsverhoudingen.
andere motor
Inderdaad daar klopt geen ruk meer van, bij mij is het een afwijking van meer dan 20 Km/uur.
Dit probleem is op te lossen door middel van een "SpeedoHealer" te plaatsen, hiermee kun je de afwijking herstellen.
Gebruik je navigatie-systeem om goed te corrigeren, dit kan op de KM nauwkeurig.
Zie bijlage :
De tutorial:
http://www.speedohealer.com/your_pics/d ... torial.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Je moet de SHv3.0 + Harness Kit hebben, dit is namelijk met kabel.
De importeur is http://www.motopro.com/html/home.html" onclick="window.open(this.href);return false;.
Dit probleem is op te lossen door middel van een "SpeedoHealer" te plaatsen, hiermee kun je de afwijking herstellen.
Gebruik je navigatie-systeem om goed te corrigeren, dit kan op de KM nauwkeurig.
Zie bijlage :
De tutorial:
http://www.speedohealer.com/your_pics/d ... torial.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Je moet de SHv3.0 + Harness Kit hebben, dit is namelijk met kabel.
De importeur is http://www.motopro.com/html/home.html" onclick="window.open(this.href);return false;.
Re: andere motor
bedankt voor de informatie Jeff, nu is 80 km ook echt 80!Jeff schreef:Inderdaad daar klopt geen ruk meer van, bij mij is het een afwijking van meer dan 20 Km/uur.
Dit probleem is op te lossen door middel van een "SpeedoHealer" te plaatsen, hiermee kun je de afwijking herstellen.
Gebruik je navigatie-systeem om goed te corrigeren, dit kan op de KM nauwkeurig.
Zie bijlage :
De tutorial:
http://www.speedohealer.com/your_pics/d ... torial.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Je moet de SHv3.0 + Harness Kit hebben, dit is namelijk met kabel.
De importeur is http://www.motopro.com/html/home.html" onclick="window.open(this.href);return false;.
zonder deze kleppen is het verbruik volgens mij onveranderd gebleven.
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: ma 28-08-2006, 14:18
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL ****
- Woonplaats: Lelystad
- Contacteer:
Secundaire gaskleppen verwijderen
Hi, Ik ook een Vstrom DL1000 Bj 2003 zit er over te denken om Secundaire gaskleppen te verwijderen
Ook ik heb (nog steeds) problemen met stads verkeer en uiteindelijk is het het proberen waard. Ben er al eens voorzichtig mee begonnen maar krijg die kleine schroefjes niet los ? Zitten echt muur vast.. Iemand enig idee hoe deze los te krijgen, zonder de kruiskop te vernielen of zitten ze misschien vast gelijmt ? 


Vstrom DL1000 Bj 2003, 24000Km, Blauw.
"I could not fix your brakes so i made your horn louder"
"I could not fix your brakes so i made your horn louder"
Re: andere motor...
dat lijkt mij dus onzinblackstrom schreef:Klopt, je hebt de overbrengingsverhoudingen gewijzigd en nukermit schreef: verder lijkt het net alsof de kilometerteller verkeerd aanwijst, ik rijd steeds te snel.
zal de snelheidsmeter nog meer afwijken dan bij de
standaard overbrengingsverhoudingen.

inderdaad, juiste bit in je accutol, en stevig aandrukkencorre schreef:de kleine schroefjes zitten vast met lock (thite) ik weet niet of da juist is het zal wel niet
maar de schroefjes zijn vast gelijmd en zitten daarom zo vast
met een goede schroevendraaier ùoet het wel lukken

bijkomend voordeel, magneetje houd het boutje vast.
eventueel eerst de as ontkoppelen zodat je de gaskleppen ''vlak'' kan leggen.
ik praat hier wel over mijn ervaring bij een sv, maar dat lijkt mij wel ongeveer hetzelfde

Re: andere motor...
Bullshit, de snelheidsopnemer voor de teller zit in je voorwielnaaf en niet op de versnellingsbak zoals bij auto's vaak het geval. Andere tandwieloverbrenging heeft geen gevolgen voor de snelheidsmeter, andere bandenmaat overigens wel.blackstrom schreef:Klopt, je hebt de overbrengingsverhoudingen gewijzigd en nukermit schreef: verder lijkt het net alsof de kilometerteller verkeerd aanwijst, ik rijd steeds te snel.
zal de snelheidsmeter nog meer afwijken dan bij de
standaard overbrengingsverhoudingen.
Re: andere motor...
jwaterink schreef:
Bullshit, de snelheidsopnemer voor de teller zit in je voorwielnaaf en niet op de versnellingsbak zoals bij auto's vaak het geval. Andere tandwieloverbrenging heeft geen gevolgen voor de snelheidsmeter, andere bandenmaat overigens wel.
De koeiepoep klopt voor de 650 maar niet voor de 1000!!!!!!



Re: andere motor...
Ach,sommige zijn net Suzuki zelf,alles op de 650 brommer en de echte 1000 mastodont wordt vergetenRemko schreef:jwaterink schreef:
Bullshit, de snelheidsopnemer voor de teller zit in je voorwielnaaf en niet op de versnellingsbak zoals bij auto's vaak het geval. Andere tandwieloverbrenging heeft geen gevolgen voor de snelheidsmeter, andere bandenmaat overigens wel.
De koeiepoep klopt voor de 650 maar niet voor de 1000!!!!!!
![]()
![]()

Gevolgen verwijderen secundaire kleppen
Bij 7000 rpm beginnen de secundaire vlinderkleppen dicht te sturen. Ze remmen de luchtstroming af het motorvermogen zakt in elkaar met 15 Hp Indien je deze kleppen verwijderd, wordt het brandstof mengsel zeer arm in het toerengebied 8000 - 9000 rpm. Het CO percentage is nagenoeg 0,0. Het mengsel is zo arm dat dit schade kan veroorzaken aan het motorblok. Het injectiesysteem dient te worden aangepast zo ver dat de brandstofmix weer normaal is. Het CO percentage van een v-strom ligt normaal tussen de 5,0%-5,5%. Indien dit goed wordt gedaan blijft het maximale motorvermogen beschikbaar. Ook is het verstandig de luchtaanzuigpijpen in de airbox te vervangen voor een snellere variant.
Afstel gegevens:
+4% to 5% at 5,000
+5% to 6% at 6,000
+8% to 9% at 7000
+18% to 19% at 8,000
+23% to 24% at 9,000
Dit afstellen is te doen met een Suzuki Teka adjuster F1
7 a 8 Hp meer piekvermogen is haalbaar.
Afstel gegevens:
+4% to 5% at 5,000
+5% to 6% at 6,000
+8% to 9% at 7000
+18% to 19% at 8,000
+23% to 24% at 9,000
Dit afstellen is te doen met een Suzuki Teka adjuster F1
7 a 8 Hp meer piekvermogen is haalbaar.
Re: Secundaire gaskleppen verwijderen
Mijne boktor ook bij lage toeren heeft het bij jou geholpen om ze te verwijderenmlenior schreef: di 22-04-2008, 10:00 Hi, Ik ook een Vstrom DL1000 Bj 2003 zit er over te denken om Secundaire gaskleppen te verwijderenOok ik heb (nog steeds) problemen met stads verkeer en uiteindelijk is het het proberen waard. Ben er al eens voorzichtig mee begonnen maar krijg die kleine schroefjes niet los ? Zitten echt muur vast.. Iemand enig idee hoe deze los te krijgen, zonder de kruiskop te vernielen of zitten ze misschien vast gelijmt ?
![]()
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4974
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Secundaire gaskleppen verwijderen
Boktor?
Daar heb ik wel wat mee
Verwacht geen wonderen van het verwijderen. De 2003 is gewoon niet zo soepel.
Daar heb ik wel wat mee

Verwacht geen wonderen van het verwijderen. De 2003 is gewoon niet zo soepel.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)

DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
Re: Secundaire gaskleppen verwijderen
Haha foutje .
Mijne houd vooral in horten en stoten bij 80 90 kilometer per uur kwa trekkracht is het oké sommige zeggen dat hij soepeler gaat lopen
Mijne houd vooral in horten en stoten bij 80 90 kilometer per uur kwa trekkracht is het oké sommige zeggen dat hij soepeler gaat lopen