Ik heb ook even wat foto's genomen van de roest plekken.
Maar laat ik eerst beginnen met gebrekkige kwaliteits controle :

niet echt netjes gecoat en afgewerkt
En nu roesten na nog geen 2 weken:

Wat moet die zeggen anders dan; ik ga me best voor je doen. Wat eigenlijk wil zeggen : ik ga me best voor mezelf doen.Erik Hofstee schreef:oke, en wat zei je dealer?
Hé Alex,quincy schreef:Hoi Peter,
Dinsdag 5 Febr.met m`n Black Rhino teruggeweest naar de dealer, om de roestproblemen kenbaar te maken,dealer reageerde gelaten, en zei contact op te nemen met nimag, heb ik overigens zelf ook gedaan, mail terug ontvangen,dat ze reactie afwachten van de dealer,en kijken dan hoe e.e.a. verder zal gaan.
Vraag, roest op de chromen voorvork poten werd gelijk van de baan geveegd met het argument Steenslag, vreemd, maar ga de confrontatie nog niet aan wacht af,hopende op een bevredigende afloop,motor was bij melding dealer 5mnd jong.
Indien het spaak zou lopen peter, zou ik de voorbeeldbrief van de ANWB dan ook kunnen krijgen?
Bvd
Mvg
Alex.
Het rode betekend zoveel als: dat de verkoper bij aanschaf van de motor had moeten melden dat de motor, als het regent, buiten staat en/of ermee in de winter gereden wordt, hij ernstig gaat roesten.Conformiteit in het Burgerlijk Wetboek
Art. 17
1 De afgeleverde zaak moet aan de overeenkomst beantwoorden.
2 Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.
3 Een andere zaak dan is overeengekomen, of een zaak van een andere soort, beantwoordt evenmin aan de overeenkomst. Hetzelfde geldt indien het afgeleverde in getal, maat of gewicht van het overeengekomene afwijkt.
4 Is aan de koper een monster of model getoond of verstrekt, dan moet de zaak daarmede overeenstemmen, tenzij het slechts bij wijze van aanduiding werd verstrekt zonder dat de zaak daaraan behoefde te beantwoorden.
5 De koper kan zich er niet op beroepen dat de zaak niet aan de overeenkomst beantwoordt wanneer hem dit ten tijde van het sluiten van de overeenkomst bekend was of redelijkerwijs bekend kon zijn. Ook kan de koper zich er niet op beroepen dat de zaak niet aan de overeenkomst beantwoordt wanneer dit te wijten is aan gebreken of ongeschiktheid van grondstoffen afkomstig van de koper, tenzij de verkoper hem voor deze gebreken of ongeschiktheid had moeten waarschuwen.
6 Bij koop van een onroerende zaak wordt vermelding van de oppervlakte vermoed slechts als aanduiding bedoeld te zijn, zonder dat de zaak daaraan behoeft te beantwoorden.
Rhino VStrom schreef:
Het rode betekend zoveel als: dat de verkoper bij aanschaf van de motor had moeten melden dat de motor, als het regent, buiten staat en/of ermee in de winter gereden wordt, hij ernstig gaat roesten.
Peter
HELEMAAL WAAR.Remko schreef:Rhino VStrom schreef:
Het rode betekend zoveel als: dat de verkoper bij aanschaf van de motor had moeten melden dat de motor, als het regent, buiten staat en/of ermee in de winter gereden wordt, hij ernstig gaat roesten.
Peter
En dan nog gaat dat niet op omdat het Burgerlijk wetboek ook stelt dat een product een verwachte, probleemloze, levensduur mag hebben. Garantie bepalingen die hier in strijd mee zijn, zijn dus niet rechtsgeldig.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik had hier op mijn "oude" BR ook last van. Ben hiermee terug naar de dealer gegaan en die hebben alles opgelost. Ook hebben ze, om herhaling te voorkomen, alles goed ingevet en zwarte beschermdoppen op de moeren van het kofferrek gezet.Verder op de kofferdragers bij de bevestigingsbouten ook al wat roest. valbeugels
waarschijnlijk Loctite, zoals de naam al zegt. gebruik is handig op bouten die echt niet los mogen komen te zitten, en bijvoorbeeld op onmogelijke plaatsen zitten. zou ik zeker weer erop gebruiken.Xavier schreef: (wat zit dat vast zeg, zit een of andere lijm tussen, moet dat trouwens weer opnieuw ertussen, of is vast ook goed vast??) en ingevet.
Ja hoor, maak je maar geen zorgen. Ook de K8 heeft er last van. Een kameraad heet een K7 BR en die heeft de roestpunten op zijn vorkpoten zitten.Frank schreef:Vraagje: Gelden deze roestverhalen ook nog voor een K8? Of roesten die ook nog? Dan weet ik wat me te wachten staat...
Groetjes,
Frank
Frank schreef:Vraagje: Gelden deze roestverhalen ook nog voor een K8? Of roesten die ook nog? Dan weet ik wat me te wachten staat...
Om wat tegen gewicht te bieden... ik heb een K8 van begin dit jaar en nog geen spoortje roest!a hoor, maak je maar geen zorgen. Ook de K8 heeft er last van. Een kameraad heet een K7 BR en die heeft de roestpunten op zijn vorkpoten zitten.
Kun je hier ook iets tegendoen ter preventie? mag je syliconenspray in de vulopening sprayen?Flipsen schreef:Frank schreef:Vraagje: Gelden deze roestverhalen ook nog voor een K8? Of roesten die ook nog? Dan weet ik wat me te wachten staat...
Groetjes,
Frank
Ikzelf heb een K8 en daar heb momenteel roestvorming in de vulopening van de tank. Moet het nog wel opnemen met mijn dealer.