Hoi allemaal,
Bedankt voor jullie waardevolle reacties en tips, zo te horen hoort het een beetje bij het gedrag van de V-twin. Ik kom van een BMW 1150 boxer en daarvoor een BMW 1 cilinder 650cc en die had ook zo'n aan/uit gas response.
Dat konstant fahr ruckelen weet ik alles van met die BMW 1150

gelukkig heb ik dat redelijk goed kunnen wegkrijgen.
Ik heb de motor gekocht met 28000km maar ik heb geen historie wat er gebeurd is met klepspeling en synchronisatie. Zat helaas geen boekje bij
De dealer heeft hem afgeleverd met een zogenaamde 'afleveringsbeurt' maar daar verwacht ik geen zaken van klepspeling en synchronisatie bij. Wel nieuwe banden en olie en ketting.
Het blok loopt verder erg soepel ook van onderuit in z'n 3 bijvoorbeeld, het probleem is vooral in lagere versnellingen bij hogere toerentallen (bv 5000rpm in z'n 2), dan is een kleine verdraaiing aan de gashendel al genoeg voor een heftige reactie. Soms ga je wel eens verzitten of je rijd over een dwars richel van een viaduct waardoor je lichaam/hand beweegt en zo'n reactie krijgt. En inderdaad die dikke handschoenen werken ook niet mee, gelukkig kunnen die nu in de kast blijven
Maar ik zal eerst de simpele tips uitvoeren zoals een flesje reiniger en euro 98, dat is zo gebeurd en weet ik na een week of dat effect heeft.
Daarna zal ik bij de volgende beurt de klepspeling en synchronisatie laten uitvoeren, de beurt doe ik trouwens zelf alleen klepspeling en synchronisatie heb ik de middelen niet voor. Bij de boxer kon ik dat zelf met een waterkolom en een paar schroevendraaiers en steeksleutels
Dit zijn toch wel de 2 basis dingen om een motor goed te laten lopen.
Voor mijn gevoel zit het deels ook wel in de synchronisatie en afstelling van de gaskabels.
De oplossing van Banjer lijkt mij daarom ook wel wat met die gashendel. @Banjer heb jij dit zelf ook gemonteerd?
Nou we hebben weer stof tot nadenken en ik hou jullie op de hoogte!
Bedankt en drive safe!
Arjan