Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het vinden van de boosdoener van een pas ontstane lekkage. Mijn V-Storm was een paar weken terug door een extreme windvlaag (en dom, dom de hoes er nog omheen) omgewaaid en op zijn zijkant gevallen.

Heb een week later nog een crashplate er onder gemonteerd en als ik goed heb opgelet, lag er toen nog geen olie onder de motor (maar hier kan mijn geheugen me in de steek laten).
Maar ... toen ik vorige week weer eens een ritje maakte, viel me op dat er olie onder de motor lag. Het is niet heel veel maar toch best wat druppels. Ik heb gekeken waar het vandaan zou komen en hoopte dat het een carter ontluchting overstroom was van de val. Maar het lijkt helemaal van de achterste zuiger vanaf de koppakking te komen, dat was het hoogste waar ik olie heb gevonden toen.
Vandaag weer een uurtje gereden en niet veel later liggen er alweer een paar druppels. Het zwarte zijplaatje er af geschroeft om te kijken, en het lijkt inderdaad weer op dezelfde plek van de achterste cilinder te lekken. Ik ben geen echte sleutelaar maar de pakking vervangen lijkt me een klus van minimaal een dag werk (voor de garage, in mijn geval)

Heeft iemand dit eerder mee gemaakt, en is dit qua reparatie zo erg als ik vrees? Of is er nog een makkelijker Chuck-Norris-type oplossing mogelijk?
Zou het nog ergens anders vandaan kunnen komen?
Als het antwoord geen geruststelling geeft, dan hopelijk wel duidelijkheid. Dank alvast voor het delen van jullie kennis

Jaap
PS: ik heb dit topic al gelezen: https://forum.v-strom.nl/viewtopic.php?f=5&t=14914
PPS: fotootjes hieronder via een 30-dagen free variant van imageshack, dus beperkt beschikbaar

Foto 1: achterste cylinder, linker kant, het voorste stukje: hier geen olie gevonden maar ik vond wel de pakking er raar uit zien
Foto 2: achterste cylinder, linker kant, het achterste deel bovenin: hier zat olie direct onder het zwarte halfronde stuk