Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
Jouw voorligger let ook zo op jou.
Stunten doe je maar in je eigen tijd.
Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
Begin dit jaar hebben we een gezellig nieuwjaarstreffen gehouden, en het lijkt me, zeker gezien de lekkere appeltaart, een goed idee om deze traditie in 2020 voort te zetten.
Wat mij betreft weer op een locatie in het midden van het land.
Ik zou best een keer willen kennismaken met andere vstrom rijders zodat ik gelijk een kan leren hoe dit medium nu echt werkt zie wel allerlei info betreffende ritjes maar meestal zijn die al geweest, ik snap het nog niet helemaal.
Piet
Misschien hotel Vd valk papendal Arnhem.
Als dit een goede locatie wordt gevonden wil ik het ook wel regelen.
Is mooi centraal gelegen vrijwel direct aan div snelwegen gelegen.
Peteras schreef: do 19-12-2019, 19:09
Ik zou best een keer willen kennismaken met andere vstrom rijders
Voor jou ook gelijk een mooie gelegenheid om met andere forumleden kennis te maken Piet. Kunnen we je gelijk antwoord geven op al je vragen. Meld je aan zou ik zeggen.
Wegens verbouwing van restaurant Vd valk nieuwe locatie voor nieuwjaarsbijeenkomst.
Het wordt restaurant de Vergulde Leeuw
Dorpsstraat 134 6732 AH Harskamp.
Aanvang 12.30.
Zijn er mensen die uit Noord-Holland komen zodat we het ritje Harskamp gezamenlijk kunnen maken en ik dacht aan de motor, behalve bij sneew en/of vriezen?
Paters.
Piet
Het lijkt volgens de website inderdaad zo te zijn
J-K; moeten we een half uurtje buiten wachten of heb jij een speciale openingstijd voor ons geregeld?
Mijn motor is er klaar voor, het is maar een half uur rijden echter mijn werk laat het niet toe. Ik moet nog een nachtje werken en dan lig ik rond 08u00 op bed en dan is 12u30 voor mij te vroeg.
Ik hoor net dat ik kan, dus ik kom.
Motor is al lang klaar voor de winter, dus die kan er ook tegen.
Het vriest niet, dus het is niet koud.
Ik hoop dat de appeltaart klaar is
Eerst rijden, dan oordelen. DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024), DL650 2011 (2023-...)
Het was weer gezellig en lekker.....op naar een jaar met veel Stromige kilometers, ook al waren we nu op 4 wielen de echte bikkels waren er ook..
(helaas niet samen op de foto... )
Was erg leuk en zeker lekker ik heb er veel zin om samen een keer te sturen en elkaar wat beter te leren kennen.
Heleen nog bedankt voor de uitleg over dit media, mag hopen tot vlug.
Piet