Geen idee........ Constructie denk ik.Hessel schreef: wo 03-10-2018, 19:53
helder verhaal en in jullie handelswijze ook geloof ik wel...
1 vraag, waarom moet bij een strom 250 bij 1000km de kleppen gesteld worden en bijvoorbeeld bij een strom 1000 pas bij 24000?
Éérste 1000 km beurt
- Piet Zahut
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 524
- Lid geworden op: wo 24-11-2010, 15:17
- Mijn motor is een: 2024 Suzuki GSX-S1000GX
- Woonplaats: Zwolle
- Contacteer:
Re: Éérste 1000 km beurt
Honda CBR600F '91| Honda CBR900RR '97| Honda VTR 1000 SP1 '01| Honda CBR900RR '01| Kawasaki KLV 1000 '05| Kawasaki Z1000SX '18| Kawasaki Versys 1000 '19| Suzuki V-Strom 1050 '20| Suzuki V-Strom 1050 '21| Suzuki X-Strom 650 '04 | Kawasaki Z900 RS '22 | Suzuki DL800 DE '23 | Suzuki GSX-S1000GX '24
-
- Berichten: 372
- Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
- Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
- Woonplaats: Provincie Groningen
- Contacteer:
Re: Éérste 1000 km beurt
Ik heb de vorige keer gezegd dat ik dit soort ervaringen niet had gehad, nou gister voor jaarbeurt toch maar besloten naar de dealer te gaan voor beurt en vooral voor de stempel ivm garantie.Hessel schreef: wo 19-09-2018, 22:14 tsja, je kunt ervan vinden wat je wil maar voor mij werkt het goed.
Mijn ervaringen met werk van dealers is bijlange na niet geweldig te noemen.
de laatste keer jaren terug dat ik een motor voor een beurtje had weg gebracht (vanwege de stempels) kreeg ik hem terug met de ketting snaarstrak, en "vergeten " de olievuldop terug te plaatsen.
als je dan na 10 km vanaf de dealer langs de weg staat met je broek onder de olie en het carter half leeg dan ben je er wel klaar mee.
Vanmorgen toen ik op mijn werk onder de motor keek was het raak er lag wat olie

Hier had ik dus al weer 150km vrolijk mee rond gereden gelukkig is hij er niet uitgerammeld en ontdekte ik het op tijd, olie was ook nog goed op peil.
Toch weer een ervaring rijker geworden dit terwijl ik zelf altijd zoiets heb er komt niemand aan mijn motor.
Om misverstanden te voorkomen het gaat hier niet om de dealer die eerder wordt genoemd in deze topic maar een andere Suzuki dealer.
Maar wel heb ik weer netjes een stempel in het boekje staan en mobiliteitservies is weer geldig dat dan weer wel.

Dus zelf momentsleutel maar gepakt en stopje vast gezet met een geschatte waarde van 25Nm moet achteraf met 21Nm maar daar zal het wel goed omgaan.
Als ik naar de afdicht ring kijk lijkt het of er 2 ringen tussen zitten maar nu weet ik dat er ook carterstop ringen op de zijkant er zo uit zien ivm afdichting maar zeker weten doe ik het niet, nu maar in de gaten houden of hij dicht is.
Zo blijkt maar weer met die rare onderbuik gevoel toch een reden heeft.
Wim.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7703
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Éérste 1000 km beurt
Zover ik weet is dat een "holle" ring die samenperst tijdens het aandraaien.


Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Piet Zahut
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 524
- Lid geworden op: wo 24-11-2010, 15:17
- Mijn motor is een: 2024 Suzuki GSX-S1000GX
- Woonplaats: Zwolle
- Contacteer:
Re: Éérste 1000 km beurt
De aftapring heeft een scherpe kant een een ronde kant. De scherpe kant moet op de bout liggen en de ronde tegen het blok. Dan vouwt de ring zich netjes dicht. Voor de nummerfreaks onder ons: 09168-12002 ..... Voor de DL1000 is deze anders maar heeft ook wel een scherpe zijde maar dan iets minder scherp. Wederom voor de nummerfreaks onder ons: 09168-14004.........
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Honda CBR600F '91| Honda CBR900RR '97| Honda VTR 1000 SP1 '01| Honda CBR900RR '01| Kawasaki KLV 1000 '05| Kawasaki Z1000SX '18| Kawasaki Versys 1000 '19| Suzuki V-Strom 1050 '20| Suzuki V-Strom 1050 '21| Suzuki X-Strom 650 '04 | Kawasaki Z900 RS '22 | Suzuki DL800 DE '23 | Suzuki GSX-S1000GX '24
- Piet Zahut
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 524
- Lid geworden op: wo 24-11-2010, 15:17
- Mijn motor is een: 2024 Suzuki GSX-S1000GX
- Woonplaats: Zwolle
- Contacteer:
Re: Éérste 1000 km beurt
Deze dus....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Honda CBR600F '91| Honda CBR900RR '97| Honda VTR 1000 SP1 '01| Honda CBR900RR '01| Kawasaki KLV 1000 '05| Kawasaki Z1000SX '18| Kawasaki Versys 1000 '19| Suzuki V-Strom 1050 '20| Suzuki V-Strom 1050 '21| Suzuki X-Strom 650 '04 | Kawasaki Z900 RS '22 | Suzuki DL800 DE '23 | Suzuki GSX-S1000GX '24
-
- Berichten: 372
- Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
- Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
- Woonplaats: Provincie Groningen
- Contacteer:
Re: Éérste 1000 km beurt
Bedankt Marco, dan is het gewoon 1 ring met dubbele rand
Wim.

Wim.
Re: Éérste 1000 km beurt
Afgelopen woensdag voor m`n 650 XTA bij Motorcentrum Rijen 115 Euro afgerekend inc. ketting stellen en smeren...
Re: Éérste 1000 km beurt
welcome to the club....dit is nu weer typisch zo n dingetje waarom ik het liever zelf doe.Weerman schreef: vr 12-10-2018, 15:12Ik heb de vorige keer gezegd dat ik dit soort ervaringen niet had gehad, nou gister voor jaarbeurt toch maar besloten naar de dealer te gaan voor beurt en vooral voor de stempel ivm garantie.Hessel schreef: wo 19-09-2018, 22:14 tsja, je kunt ervan vinden wat je wil maar voor mij werkt het goed.
Mijn ervaringen met werk van dealers is bijlange na niet geweldig te noemen.
de laatste keer jaren terug dat ik een motor voor een beurtje had weg gebracht (vanwege de stempels) kreeg ik hem terug met de ketting snaarstrak, en "vergeten " de olievuldop terug te plaatsen.
als je dan na 10 km vanaf de dealer langs de weg staat met je broek onder de olie en het carter half leeg dan ben je er wel klaar mee.
Vanmorgen toen ik op mijn werk onder de motor keek was het raak er lag wat olieen ja hoor ook onder aan het motorblok zat olie met mijn vingers kon ik dus de olie aftap plug zo los draaien.
Hier had ik dus al weer 150km vrolijk mee rond gereden gelukkig is hij er niet uitgerammeld en ontdekte ik het op tijd, olie was ook nog goed op peil.
Toch weer een ervaring rijker geworden dit terwijl ik zelf altijd zoiets heb er komt niemand aan mijn motor.
Om misverstanden te voorkomen het gaat hier niet om de dealer die eerder wordt genoemd in deze topic maar een andere Suzuki dealer.
Maar wel heb ik weer netjes een stempel in het boekje staan en mobiliteitservies is weer geldig dat dan weer wel.![]()
Dus zelf momentsleutel maar gepakt en stopje vast gezet met een geschatte waarde van 25Nm moet achteraf met 21Nm maar daar zal het wel goed omgaan.
Als ik naar de afdicht ring kijk lijkt het of er 2 ringen tussen zitten maar nu weet ik dat er ook carterstop ringen op de zijkant er zo uit zien ivm afdichting maar zeker weten doe ik het niet, nu maar in de gaten houden of hij dicht is.
Zo blijkt maar weer met die rare onderbuik gevoel toch een reden heeft.
Wim.D040DC87-8C01-491C-A754-BDB3FE1C44FE.jpeg
0FE398E2-C1F5-4EC5-8FCB-C50320A1DF6D.jpeg
Jij hebt nog mazzel gehad hier maar dit had een akelig verhaal kunnen worden als je het niet gezien had.
Had me ook niet eens verbaasd als ze je schroefdraad uit het carter getrokken hadden. (is een vriend van mij gebeurd na een beurt ....monteur had er vrolijk gas tape omheen gewikkeld bij een nieuwe motor)
Dan had je er nu een helicoil in kunnen frotten bij je nieuwe strom.....
Ik hoor dit soort dingen zo vaak dat wil je echt niet weten....
Het is net of die gasten het gewoon niet boeit tegenwoordig....
kijk overigens wel uit met die momentsleutels....
vaak geeft een fabrikant droge waardes op wat inhoudt dat je er paar nm af mag trekken als het draad nat van olie is.
in jou geval is die ingestelde 25nm dan al snel tegen de 30 aan en het draad in die cartertjes kan niet heel veel hebben.
ik zet ze op gevoel vast altijd....is bij mij nog nooit mis gegaan...
-
- Berichten: 372
- Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
- Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
- Woonplaats: Provincie Groningen
- Contacteer:
Re: Éérste 1000 km beurt
Had zeker anders kunnen aflopen, moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren als het stopje er op de terugreis er uit was gegaan en dit ook nog met mijn vrouw achter op.
Verder moet ik het er hier maar niet meer over hebben.
Maar kijken wat ik volgend jaar ga doen met de 12000km beurt.
Wim.
Verder moet ik het er hier maar niet meer over hebben.
Maar kijken wat ik volgend jaar ga doen met de 12000km beurt.
Wim.
- Hans-1965
- Berichten: 2
- Lid geworden op: do 11-06-2020, 14:07
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1050 XT
Re: Éérste 1000 km beurt
Vandaag geïnformeerd bij motorport Assen voor de eerste 1000 km beurt kosten 185 euro
-
- Berichten: 372
- Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
- Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
- Woonplaats: Provincie Groningen
- Contacteer:
Re: Éérste 1000 km beurt
Dat is wel heel erg veel of komt er olie in met goud? Ik heb nooit boven €100,- betaald voor een 1000 beurt ook voor jaar beurt betaal ik niet boven €100,-
En de volgende beurt doe ik eind van dit jaar (net voor Winter stalling) gewoon weer zelf olie en filter al in huis.
En de volgende beurt doe ik eind van dit jaar (net voor Winter stalling) gewoon weer zelf olie en filter al in huis.
- Hans-1965
- Berichten: 2
- Lid geworden op: do 11-06-2020, 14:07
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1050 XT
Re: Éérste 1000 km beurt
Heb je ook een dealer waar jij heen gaat?
Laatst gewijzigd door Iron Horse op zo 21-06-2020, 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is onnodig en ongewenst.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is onnodig en ongewenst.
-
- Berichten: 372
- Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
- Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
- Woonplaats: Provincie Groningen
- Contacteer:
Re: Éérste 1000 km beurt
Zie mail.
Re: Éérste 1000 km beurt
zojuist terug van de eerste 1000 beurt.. 109.50