Hufterproof skidplate
-
- DL650 berijder
- Berichten: 298
- Lid geworden op: di 28-08-2007, 00:16
- Mijn motor is een: BMW R1200 GSA LC
Hufterproof skidplate
Heeft iemand hier een skidplate gemonteerd, anders dan de standaardversie van Suzuki? Deze is namelijk niet erg berekend op zijn taak, is ons gebleken na een weekje allroad Andorra. Oftewel: de uitlaat steekt nu onder de skidplate uit. Het lijkt ook te maken te hebben met de bevestigingsbeugel aan de achterzijde, mogelijk is die te slap. Ik hoor het graag wanneer er goede ervaringen zijn met andere merken.
GSA1200
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 8006
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Hufterproof skidplate
Volgens mij is de skidplate van SW-motech toch een redelijk robuust ding.

Twisted Throttle heeft ook een aardige


Twisted Throttle heeft ook een aardige

Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Tulipan
- DL650 berijder
- Berichten: 3071
- Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
- Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
- Woonplaats: Tenerife
Re: Hufterproof skidplate
Die van mij heeft volgeladen ook eens een klap gekregen: ook achterbeugel verbogen.
Zodat de plaat wat omhoog komt, de monteur heeft het zonder vragen rechtgebogen.
Dus ja, je zegt het zelf al; achterbeugel verstevigen......
Want als er zeg maar zo'n 280 kg ( motor en berijder ) omlaag klapt op die beugel, dan moet het wel
een hele aardige beugel zijn om die klap op te vangen.
Ik heb gewoon de achterkant met dogbones opgehoogd. zo maak ik extra afstelhoogte mocht het nodig zijn.
Zodat de plaat wat omhoog komt, de monteur heeft het zonder vragen rechtgebogen.
Dus ja, je zegt het zelf al; achterbeugel verstevigen......
Want als er zeg maar zo'n 280 kg ( motor en berijder ) omlaag klapt op die beugel, dan moet het wel
een hele aardige beugel zijn om die klap op te vangen.
Ik heb gewoon de achterkant met dogbones opgehoogd. zo maak ik extra afstelhoogte mocht het nodig zijn.
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
-
- DL650 berijder
- Berichten: 12
- Lid geworden op: zo 05-12-2010, 19:32
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Re: Hufterproof skidplate
Hoi Xavier
Misschien moet je in Amerika eens kijken wat ze hebben bij ADVRIDER .COM hebben
Groet Arthur
Misschien moet je in Amerika eens kijken wat ze hebben bij ADVRIDER .COM hebben
Groet Arthur
-
- DL650 berijder
- Berichten: 298
- Lid geworden op: di 28-08-2007, 00:16
- Mijn motor is een: BMW R1200 GSA LC
Re: Hufterproof skidplate
Ha Arthur,
Bedankt voor de tip, ik zal daar mijn licht eens opsteken!
@Tulipan: so you've also been there/done that
! Terugbuigen is inderdaad het eerste wat je doet, als tijdelijke oplossing. Het zit ook voornamelijk in die achterste beugel. En omdat ik de kennis en kunde niet heb om het wiel uit te vinden, deze man lijkt aardig in de buurt te komen: http://shop.enduroguardian.com/Steel-sk ... T-BRKT.htm. Nog meer geïnteresseerden, want dat scheelt in de verzendkosten (Hollander, ik weet het, maar ik schenk maandelijks genoeg aan vadertje Staat).
Bedankt voor de tip, ik zal daar mijn licht eens opsteken!
@Tulipan: so you've also been there/done that

Laatst gewijzigd door Iron Horse op vr 15-08-2014, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: (Externe) links a.u.b. tussen [url] link [/url] tags plaatsen.
Reden: (Externe) links a.u.b. tussen [url] link [/url] tags plaatsen.
GSA1200
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: di 21-03-2017, 07:48
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 650tx 2017
Re: Hufterproof skidplate
Beste mensen, maak die beugel sterk genoeg en er gaat wat anders verbuigen he?
ergens moet de kracht van de impact naar toe, zolang dat niet te hard gaat is er geen probleem maar worden de krachten groter dan heb ik toch liever dat mijn skidplate of beugel verbuigt dan mijn frame.
Just my 2 cents..
Het zelfde geld voor valbeugels
ergens moet de kracht van de impact naar toe, zolang dat niet te hard gaat is er geen probleem maar worden de krachten groter dan heb ik toch liever dat mijn skidplate of beugel verbuigt dan mijn frame.
Just my 2 cents..
Het zelfde geld voor valbeugels