Ik poets mijn motor(1 keer per jaar) dus ik ben geen motorrijder?????Je onderhoudt jouw huis ook niet, want jij bent een bewoner ?!?motormuisdl650 schreef: Verder poets ik bijna nooit, ben een motorrijder.

Als Nimag zo zijn kop in het zand blijft steken, zal mijn volgende fiets geen V-strom meer zijn...(hoe zeer het een prima fiets is...'back again to the good old kettle?')Van een medeStrommer kreeg ik de volgende reactie van Nimag op zijn e-mail m.b.t een klacht over roestvorming. Je broek zakt ervan af. Wat een verantwoordelijkheid nemen die lieden. (NAW en kenteken van de gebruiker zijn verwijderd i.v.m. de privacy)
Kijk onder "Meetings", of klik meteen hier.MaxZeiler schreef:Rust Roest,
Daarom een preventiezaterdag, 12 nov 2005 - voor de nieuwe natte en vieze maanden die ons te wachten staan. Kijk onder "Meetings".
Zaterdag 12 november in Soest.
Een voorkomend medeforummer.
PROTEST!!!blackstrom schreef:Heren, Dames,
Roestvorming is inderdaad een voorkomend ongemak bij onze geliefde
motorfiets en in principe belachelijk anno 2005. Zeker voor een
motorfiets waar we toch nog altijd 22.500 ouderwetse guldens voor
hebben moeten betalen (DL1000).
Tevens belachelijk is dat een originele middenbok van Suzuki, waar ik
EUR 195,00(incl.montage) voor heb betaald al na 10 dagen begon te
roesten.
Maar aangezien onze importeur NIMAG er niets aan doet, komt het neer
op energieverslindende ergernisonzerzijds.
Mijn advies voor de komende wintermaanden, waarin toch een stuk
minder wordt gereden, is: koop een spuitbus Hammerite hoogglans zwart.
(of een busje en kwast)
Demonteer de roestende onderdelen, maak deze roestvrij en voorzie ze
van een mooie dikke laag Hammerite en je bent voor jaren van het
roestspook verlost.en van de ergernis die dit veroorzaakt.
TIP: mocht je het achterframe demonteren om de roest te verwijderen,
slijp dan gelijk het plaatje met het slotje voor je helm eraf. Volgens mij
heeft nog nooit iemand dat slotje gebruikt.
gr.
Richard
Ik heb eerst een DL650 gehad en nu een DL1000. Met beiden heb ik in de winter doorgereden en erg vaak afgespoeld. Mijn DL1000 heeft veel minder last van corrosie. Mijn conclusie is dat de materialen bij de DL1000 van een betere kwaliteit zijn dan die van de DL650.jan1966 schreef:De kwaliteit van de gebruikte materialen van de v-strom is naar mijn mening gewoon minder dan die van de Honda.
Voor WD40 hoef je je motor niet te wassen hoor. Gewoon over de bagger heen spuiten. Lees mijn topic "Met een V-strom de winter door".Remakil schreef:Elke fiets heeft last van pekel... dus ook die Varadero...
....
Je motor "beschermen" met WD40 is natuurlijk een leuke, maar onrealistische gedachte... tenzij je hem na elke rit wast en weer inspuit, maar verder... er zijn legio middelen om je motor in de winter te beschermen en WD40 hoort daar dus niet bij...
Ik gebruik het op al mijn motoren (klinkt heel veel, maar op dit moment 3 stuks) de laatste drie winters, ga het ook op mijn VStrom gebruiken zogauw ze binnen is. De bestaande aanslag wordt omgezet in een beschermende emulsie, en het vormt een beschermende laag tegen nieuwe aantasting.Pink schreef: Maar ik hoor ook het een en ander over ACF-50. Wie heeft daar ervaring mee?
Ennneehhh, waar koop je dat?Vdude schreef:Ik gebruik het op al mijn motoren (klinkt heel veel, maar op dit moment 3 stuks) de laatste drie winters, ga het ook op mijn VStrom gebruiken zogauw ze binnen is. De bestaande aanslag wordt omgezet in een beschermende emulsie, en het vormt een beschermende laag tegen nieuwe aantasting.Pink schreef: Maar ik hoor ook het een en ander over ACF-50. Wie heeft daar ervaring mee?
Ohja, ***Pink*** het spul is roseen ruikt best lekker.
Spuit het ook op mijn fiets en die van de rest vanhet gezin. Één keer per jaar inspuiten en je kunt er weer een jaar tegen.
Dit ziet er idd triest uit... zo erg heb ik het niet gezien en het lijkt mij iig garantie... en anders hoort je dealer het op te knappen... mits hij een klant wil houden...Iron Horse schreef:And here are the results.
Dit is dus het resultaat van 1 keer pekelrijden van 14 maanden geleden. Zoals je kunt zien zijn ook de voorbenen niet onaangetast gebeleven. Met heel veel poetswerk is het wel weer wat mooier te maken, maar daar kan ik wel heel wat tijd voor uittrekken. Bij Nimag vinden ze dit soort resultaten kennelijk normaal. De kwaliteit van de foto's is helaas matig. Door er op te klikken krijg je een uitvergroting. En BTW, er is dus 6 maanden niet mee gereden, wel ingespoten met WD40.